יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד אמסלם, תוקף בחריפות את מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בעקבות הריאיון שלו לתוכנית "עובדה", ששודר אמש. הבוקר (חמישי) בשיחה עם ירון דקל ועמית סגל בגלי צה"ל, אמר אמסלם כי ראה רק חצי מהתוכנית של אילנה דיין: "האמת שגם בחצי שראיתי הייתי צריך להירגע אחריו. אני לא זוכר מפכ"ל משטרה שנתן ריאיון כזה. לרגע חשבתי שהוא רץ בפריימריז, זה הדהים אותי. בשבועות האחרונים נרצחו ילדים בבתי ספר, היו פשעים. והוא בא לאילנה דיין כדי לדבר על חקירות ראש הממשלה ועל עצמו. איך הוא בכלל מעורב בחקירות האלה?" תהה אמסלם



"צריך לשים דברים בפרופורציות - כשאנשים נרצחים ברחוב, זה יותר חשוב מחקירות ראש הממשלה. על סיגר מחבר הושקעו אלפי חוקרים". 

ח"כ אמסלם המשיך ותקף את אלשיך: "בגדול אני רואה מפכ"ל מדושן עונג, מחייך. אם הייתי מפכ"ל הייתי שם שק עפר על ראשי ומודיע לעם ישראל על ההחלטה. כל אזרח ראה שאלשיך הוא מישהו שמלא בעצמו". 

מה יש לו נגד נתניהו לטענתכם? ארדן ונתניהו מינו אותו.
"השאלה שלך היא לא רלוונטית. אני לא עובד אצל נתניהו. מפאת הנימוס לא הייתי אומר על זה כלום מתוך הכרת הטוב. אני לא חושב שמפכ"ל המשטרה צריך לבוא ולהודיע מה קורה בחקירות. משטרת ישראל נלחמה על חוק ההמלצות כי היא רוצה להמליץ. אין לזה שום מעמד משטרתי, זה עסק של יחסי ציבור של צמרת המשטרה. נחקרו ראשי ממשלה לשעבר, לא ראיתי מישהו שבא ועושה מסיבת עיתונאים". חבר הכנסת הוסיף: "הוא אמר אתמול דבר חמור מאוד, שהיו חוקרים פרטיים שנשלחו לרחרח סביב חוקרי המשטרה". 

"הם רואים בראש הממשלה אויב אישי"
האם זה קונספירציה או סיציליה? 
"ריטמן טען לפני חודש וחצי שסביבתו של ראש הממשלה שלחה את הקצינה הזאת שתתלונן עליו. הם רואים בראש הממשלה אויב אישי שלהם, ואיך עוצרים את זה? מפילים אותו באמצעות משטרת ישראל".
מה יש לרוני אלשיך שגרם לו להחליט שהוא רוצה להפיל את נתניהו?
"יש DNA ארגוני. כשאתה מגיע לתפקיד כזה, הם עשו מעשה שלא ייעשה. אף מדינה בעולם לא חוקרת ראש ממשלה אם קיבל עגיל, סיגר, או בקבוק שמפניה. תן לי שלושה חוקרים, ואני מכניס חצי מהמשטרה לבית הסוהר. הם לא אוכלים מחוץ לעבודה אצל אחרים? אם אתה רוצה למצוא את הדברים האלה אתה תמצא".
ראש הארגון נתן גיבוי, לא ראוי בעיניך?
"הכל הפוך. ראש ממשלה, הוא ומשפחתו, אשתו ושני ילדיו, מותקפים על ידי מערכת שממומנת במיליארדים, הוא לבד. הם הורסים את המשפחה. כמעט לא פתחנו חדשות בשנתיים האחרונות והם לא היו בכותרות. אני עוקב אחרי הציבור הזה מהתחלה, אני לא מחסידיו של נתניהו, ושחיתות זה אחד הדברים הכי גדולים. המדינה הזאת חשובה לי כמו לאלשיך. אני שומע את אברמוביץ' ונוסבאום מודיעים לנתניהו שהוא מגיע לחקירה ביום שלישי בצהריים. הם חלק מצוות החקירה. המשטרה צריכה שערוץ 2 יממן אותה?". 
"אין לי דבר אישי נגד המשטרה, זה ארגון חשוב, עשיתי עשרות דיונים על המשטרה, כי אי אפשר בלי משטרה, אחרת יהיה כאן גן חיות תנכ"י. צריך לשקם את אמון הציבור במשטרה. גם המפכ"ל אמר. זה אומר שהאמון נפגע, וזה קשור להתנהלות גם בשנתיים האחרונות. החוקר הראשי אומר שראש הממשלה שלח את הקצינה להתלונן עליו". 
אלשיך אומר שיש מתח בינינו לבין היועמ"ש, זה לא נכון?
"אני חושב שהסיפור הוא ניסיון הפיכה במדינת ישראל. זה לא הגיוני מה שקורה פה. אני לפני שלושה חודשים צובט את עצמי, כשנתקלתי בכתבה בשבת שעוזרת מספרת מה היה. אחרי פרסום הכתבה, ארבע ניידות היו צריכות לקחת אותו לקלבוש, זה שיבוש הליכי חקירה. בתחושה שלי כאזרח אני מבין שסומנה כבר מטרה. לא היתה פה הרי תלונה, אל תיתממו ותחשבו שכולם שם צדיקים, אני רואה את הדברים שם ורואה שמשהו רע בצמרת חקירות המשטרה.  מהסיפור האחרון הבנתי שריטמן הוא לא אינטליגנט, כי מי יאמין לו? 
יו"ר הקואליציה התייחס גם לקודמו בתפקיד, ח"כ דוד ביטן, שמצוי גם הוא תחת חקירה: "פגשתי אותו אתמול, הוא בסדר, אני מקווה שגם הסיפור הזה יתפוגג והוא יחזור להיות יו"ר הקואליציה".