"שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, הוא האשם במשבר בין ישראל לרשות הפלסטינית", קבע כך היום (חמישי) נביל אבו רודינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.



"ההמלצות והעצות של השגריר, שמטרתן היא לא להשיג שלום צודק על בסיס לגיטימציה בינלאומית, הן שהביאו למשבר הזה ביחסים בין האמריקאים לפלסטינים", טען אבו רודינה בהודעה שפרסם באתר של סוכנות החדשות הרשמית של הרשות, וואפא.



לטענתו, "דברי שגריר ארה"ב ביחס לסכסוך גורמים לנו לתהות לגבי יחסיו הכיבוש. האם הוא מייצג את ארה"ב או את ישראל?". עם זאת, דוברו של אבו מאזן לא פירט במפורש את ההצהרות של פרידמן בנושא, שאליהם התייחס.



מוקדם יותר השבוע, לאחר רציחתו של הרב איתמר בן גל באריאל על ידי תושב יפו שנמלט, האשים פרידמן את המנהיגים הפלסטינים בכך ששיבחו את התוקף. בחודש שעבר הוא אף טען כי "אין שלום משום שהפלסטינים משלמים למחבלים".



אבו מאזן. תוקף את שגריר ארה"ב. צילום: פלאש 90
אבו מאזן. תוקף את שגריר ארה"ב. צילום: פלאש 90



"לפני 20 שנים נתתי אמבולנס להר ברכה תקווה שזה ישמש לתינוקות. במקום זאת, אדם מהר ברכה נרצח על ידי מחבל והשאיר אחריו אישה וארבעה ילדים. מנהיגים פלסטינים הללו את הרוצח. מתפלל למען משפחת בן גל", צייץ פרידמן בחשבון הטוויטר שלו.



בהתייחס לכך, אמר אבו רודינה כי דבריו של שגריר ארה"ב בישראל מספקים תירוצים לאלימות וכי הפלסטינים מחויבים למחאה שקטה. מלבד זאת, הוא אמר כי הדרך היחידה לשים קץ לאלימות המתמשכת במזרח התיכון ובעולם היא באמצעות הקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים המזרחית, על בסיס גבולות 1967.



כזכור, זוהי לא הפעם הראשונה שבה עולה לכותרות עימות בין פרידמן לבין בכירים פלסטינים. בנאום שנשא בינואר תקף אבו מאזן את הדיפלומט האמריקאי, כשטען כי יש לו היסטוריה של תמיכה בהתנחלויות.