לאחר שהכריז על כך שהמפגינים נגד השחיתות השלטונית נערכים "להתבצרות אזרחית מול בלפור עם פרסום המלצות המשטרה", חשף היום (חמישי) עורך הדין אלדד יניב, ממובילי המחאה, כי במוצאי שבת ייקחו חלק בהפגנות גם הקומיקאית אורנה בנאי והעיתונאי רון קופמן.  



אתמול קרא יניב למוחאים: "כנסו מיד לטלגרם לקבלת הודעות בזמן-אמת והנחיות לימים הקרובים. כל אחד מביא עוד אחד להבימה ב-20:00 במוצ״ש עד הניצחון".



גם הפעיל החברתי אייבי בנימין, אחד המפגינים הבולטים במסגרת המחאה, צייץ: "ברגע שיפורסמו ההמלצות המשטרה, נעלה לירושלים ונחסום את שלושת הכניסות והיציאות של נתניהו מבלפור עד שיתפטר. תהיו מוכנים עם תרמיל והמון אנרגיות להילחם על מדינה בלי שחיתות".



המחאה בסוף השבוע תתקיים לאחר הפגישה שהתקיימה אמש בלשכת המפכ"ל בנושא הנוסח הסופי של המלצות המשטרה בתיקים 1,000 (המתנות) ו-2,000 (תיק ישראל היום). 



 


במהלך ראיון עם אילנה דיין ששודר אמש בתכנית "עובדה" בערוץ 12, אמר המפכ"ל רוני אלשיך כי "חוקרים פרטיים אספו מידע נגד קצינים שמעורבים בתיק נתניהו". הוא הוסיף כי "אני חושב שזה די ברור שיש שינוי ביחס של נתניהו אליי. בסוף אני לא הנחקר הוא הנחקר".

לדבריו, "מסתובבים סביב החוקרים אנשים שמרחרחים סביב משפחתם, סביב שכניהם ומתחילים לשאול שאלות ולאסוף עליהם חומר, וזה אנשים מקצוענים שיודעים מה הם עושים. לא אמרתי פוליטיקאים אמרתי גורמי רבי כוח, כי אנחנו יודעים מי הגורמים האלו ומישהו צריך לשלם להם".

בתשובה לשאלה מדוע לא נחקר הנושא על ידי המשטרה אמר אלשיך כי "לא תמיד זה משרת את החקירה המרכזית וזה יכול גם לזהם אותה. אבל הרגשתי שאסור שחוקר יופעלו עליו לחצים ועל המשפחה ולכן אמרתי את מה שאמרתי ציבורית. מאז זה הופסק. זה לא פשוט לצאת ציבורית. אני מדבר על עובדות אבל לא עסקתי ציבורית במי שלח ומה שלח. רק שזה לא קביל. לא מדובר על מוח קונספרטיבי כי זה עובדות".