לאחר שקרא לראש הממשלה לשנות את עמדתו כלפי מפלגת "החירות" האוסטרית, הנחשבת לימנית קיצונית, הח"כ יהודה גליק עורר סערה הבוקר (שישי) לאחר שנודע שהוא ייפגש שוב עם בכירי המפלגה, זאת לאחר שבשמאל תקפו את חברי הליכוד על קשרים, לכאורה, שהם מקיימים עם נציגי מפלגות ימניות קיצוניות באירופה.



ח"כ זנדברג זעמה על ההחלטה וכתבה כי מדובר ב"עוד חלק במערך הקשרים המסוכן של הליכוד עם מפלגות אנטישמיות וניאו נאציות באירופה. גזענות ושנאת מוסלמים גורמת לליכוד להכשיר את גדולי האנטישמים". יריב אופנהיימר, מנכ"ל שלום עכשיו לשעבר, הוסיף: "נציג הליכוד של בגין וז’בוטינסקי רץ להפגש עם ממשיכי דרכו של ירג היידר".



גליק לא נותר חייב, והשיב: "אמרה מי שבקשר קבוע עם 'אוהבי ישראל' הפלסטינים ותורמת כסף לארגונים שפועלים נגד מדינת ישראל. ההבדל בין שטראכה לערפאת הוא ששטראכה לא אחראי לרציחתם של אלפי ישראלים ופלסטינים". 



ח״כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) מתחה גם היא ביקורת חריפה על הפגישה הצפויה ואמרה: “פגישות עם מנהיגים של מפלגות אנטישמיות וניאו־נאציות נותנות לגיטימציה לאותם פעילים שבעין אחת קורצים למדינת ישראל ובעין השנייה לשונאי היהודים", אמרה. "הפעילים של מפלגת החירות הולכים להלוויות של חיילי ורמאכט וקוראים במפגשים שירים אנטישמיים בהם שולחים את היהודים לתאי הגזים. פגישות כאלה הן עלבון וביזוי הן של הקורבנות והניצולים ושל אלה שלחמו בנאצים". 



באוקטובר האחרון גליק קרא לנתניהו לשנות את היחס הרשמי של מדינת ישראל כלפי "מפלגת החירות" (FPO) האוסטרית, שזכתה להישג מרשים בבחירות באוסטריה, כשהפכה למפלגה השנייה בגודלה במדינה.



ישראל מחרימה את מפלגתו של שטראכה הנחשבת למפלגת ימין קיצוני גזענית בעלת סממנים אנטישמיים. בראש המפלגה עמד בעבר המנהיג האנטישמי יורג היידר. שטראכה ביקר בעבר בישראל מספר פעמים והצהיר ביד ושם על התנערותו מהאנטישמיות אולם גורמים רשמיים בישראל סרבו לפגוש אותו.



ח"כ גליק סיפר למעריב באוקטובר כי הוא התקשר לשטראכה, התעדכן בתוצאות וברך אותו על הישגו. "בחודש יוני האחרון נפגשתי בווינה עם צמרת מפלגת החופש האוסטרית וקיבלתי מיו"ר המפלגה, היינץ כריסטיאן שטראכה התחייבות בכתב להעביר את השגרירות האוסטרית מרמת גן לירושלים באם תנצח המפלגה בבחירות הכלליות".



"את ההזמנה למפגש בווינה קיבלתי באמצעות חבר הפרלמנט היהודי-אוסטרי דוד לזר, חבר וועדת החוץ בפרלמנט האוסטרי, מטעם מפלגת החופש", הוסיף גליק. "שטראכה מסר לי בפגישה כי הוא מאמין בזכותה של מדינת ישראל לבנות בכל חלקי ארץ ישראל".