ראשי מפלגות הקואליציה ידונו היום (ראשון) בשאלה האם לקדם את הצעות החוק להחלת הריבונות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. בקואליציה מעריכים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יטרפד את ההצעות אם יהיה היום ניסיון להביאן להצבעה בוועדת השרים לחקיקה. את הצעות החוק יזמו חברי הכנסת יואב קיש (ליכוד) ובצלאל סמוטריץ (הבית היהודי). גורם בכיר בליכוד אמר בסוף השבוע כי בשל הרגישות המדינית והצורך להמתין ולראות מה יהיו התוכניות המדיניות של נשיא ארצות הברית טראמפ, נתניהו מבקש בשלב זה למנוע את אישור הצעת החוק.

במכתב ששלח בסוף השבוע יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני לראש הממשלה, ושעליו חתומים 18 ראשי רשויות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, דורשים החתומים את קידום החלת הריבונות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן וזאת בהמשך להחלטת מרכז הליכוד לפני כחודש.

יטרפד את ההצעה? בנימין נתניהו. צילום: רויטרס
יטרפד את ההצעה? בנימין נתניהו. צילום: רויטרס
"שמחנו לראות את ההחלטה במרכז הליכוד שהתכנס לפני מספר שבועות, שהתקבלה פה אחד, הקוראת לממשלה להחיל את הריבונות הישראלית על ההתיישבות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן", כתבו במועצת יש"ע. הם הוסיפו כי"מצבה של מדינת ישראל כיום בתחומים שונים, והתמיכה של ידידינו בארה"ב, כפי שבאה לידי ביטוי לפני כשבועיים בנאומו בכנסת של סגן הנשיא מייק פנס, מהווים יחד עיתוי מוצלח למהלך זה".

בהודעת הבית היהודי נכתב: "אנחנו מחזקים את מרכז הליכוד על אישור תכנית הריבונות לפני מספר שבועות, ומצפים ליום ראשון כדי לתרגם זאת למעשים ולהצביע בעד החוקים שיזמו ח״כ קיש וסמוטריץ. כמו ממשלת בגין שהחילה את החוק הישראלי ברמת הגולן ב1981, כך גם הממשלה הנוכחית נדרשת לעשות את המעשה הציוני המתבקש". 
השר יריב לוין, המקשר בין ראש הממשלה לוועדת השרים לחקיקה, אמר בסוף השבוע כי הצעת החוק תובא היום לדיון בפורום ראשי המפלגות ושם יוחלט על המשך הטיפול בה.