ישראל עיבתה הבוקר (ראשון) באופן משמעותי את מערך ההגנה האווירית שלה בצפון הארץ, זאת בעקבות העימות החריף שהתרחש אתמול בין צה"ל לבין כוחות סורים ואיראניים, במהלכם יורט מזל"ט איראני, בוצעה תקיפה אווירית בסוריה והופל מטוס F16 ישראלי.



לפי דיווח של עדי ראייה, שיירות של סוללות הגנה נגד טילים נראו כשהן עוברות ליד בקה אל גרבייה. עדים אחרים פרסמו תמונות של משאיות אשר נשאו סוללות דומות בעת נסיעתן בכבישים מרכזיים בצפון הארץ.



מלבד זאת, לישראל יש סוללות טילי פטריוט המוצבות באופן קבוע בצפון הארץ ובעבר נעשה בהן שימוש על מנת ליירט מל"טים שחדרו מתוך סוריה למרחב האווירי של ישראל.



סא"ל ל', מפקד טייסת 113, אמר על יירוט כלי הטיס הבלתי מאויש אתמול כי "הטייסת נשלחה להגן על שמי הארץ. זיהינו את כלי הטיס האיראני וכשהוא חצה את הגבול יירטנו אותו בתוך שטח ישראל. הטייסת מוכנה לכל משימה שתינתן לה".



שדה התעופה שהופצץ בסוריה. צילום: דובר צה"ל
שדה התעופה שהופצץ בסוריה. צילום: דובר צה"ל



לדברי דובר צה"ל, איראן וכוח אל קודס של משמרות המפכה פועלים בבסיס T4, שהופצץ אתמול על ידי חיל האוויר, "במשך זמן רב, בגיבוי כוחות הצבא הסורים ובאישור המשטר הסורי". 



ראש מטה חיל האוויר, תת אלוף תומר בר, אמר אתמול כי התקיפה של ישראל הייתה הרחבה ביותר נגד מערך ההגנה האווירית של סוריה מאז 1982. התקיפה באה לאחר שמל"ט .



כזכור, בעקבות חדירת המל"ט תקפו מטוסי חיל האוויר את קרון השליטה והבקרה של איראן במזרח סוריה, ליד שדה התעופה T4 שליד תדמור (פלמירה). הקרון, שבו היו כוחות איראנים, הושמד. קצין חיל האוויר ציין שהקרון היה בתנועה, אם כי לא ברור אם ניסה להימלט לאחר שיגור המל"ט, וכי הפגיעה בו היא "הצלחה רבה".