הראיון של מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך לאילנה דיין ביום חמישי האחרון ממשיך לעורר הדים. כזכור, אלשיך רמז שראש הממשלה נתניהו שלח חוקרים פרטיים כדי לאסוף מידע על חוקרי נתניהו. בפרסומים שונים לאחר מכן, דווח כי הדמות שמיוחסת לה עבודת המעקב היא דמות בשם ס', דמות אירופית המקורבת לראש הממשלה. היום (ראשון) התראיין בנושא עיתונאי ערוץ 10 רביב דרוקר, שסיפר בגל"צ על מאמר שכתב בעבר, בו סיפר על דמות בשם וולטר סוריאנו, שהיה מעין איש צללים אלמוני "שהסתובב סביב נתניהו שנים רבות וביצע עבודות רגישות עבור ראש הממשלה".
 
"אפשר לעשות את הקשר", אמר דרוקר, "והמשטרה, בהדלפות לא מוסמכות טוענות שסוריאנו עומד מאחורי פעולות כלשהן כלפי אגף החקירות של המשטרה. כשהמשטרה אומרת ס היא מתכוונת לסוריאנו, אבל לי אין שום ראיות שהוא מעורב בזה, ואם יש למשטרה ראיות כלשהן, אפילו רק חומר מודיעיני לאיזשהו מעקב טכנולוגי אחרי אנשי אגף החקירות, אז הם היו צריכים לפתוח בחקירה מזמן, אין בזה שום ספק. זה שונה מאוד, אבל כשאדם סביב חיים רמון שלח חוקרת פרטית למתלוננת נגדו, אז המשטרה פתחה בחקירה ועיכבה אנשים, בסוף לא היה כתב אישום". 
דרוקר הרחיב על סוריאנו: "לא יודע עליו המון, אבל אני יודע שבלשכת נתניהו לפני 8-9 שנים הוא היה ידוע כמי שעושה חקירות פרטיות ועבודות אבטחה, יש לו חברה גם בתחום הזה, וכשהוא מגיע לבוס יושבים רק בארבע עיניים. אנשי נתניהו מייחסים לו חקירות רגישות . לא יודע מה הקשר המדויק ביניהם, אבל אני מניח שכשהוא עושה משהו עבור נתניהו אז זה עבור נתניהו ולא עבור אינטרסים שלו בבריטניה".

רוני אלשיך. צילום: אבשלום ששוני
רוני אלשיך. צילום: אבשלום ששוני


לדברי דרוקר, "בכירים בליכוד בטוחים שנתניהו מאזין להם, והם יוצאים מתוך נקודת הנחה שהוא יודע כל דבר. אני עצמי לא מאמין לזה, לא מאמין שנתניהו היה מתקרב בכלל לזה כי זה מסוכן מידי, אבל בכירים בליכוד יש להם את התחושה הזאת שנתניהו מכיר את התחושות שלהם והוא יודע מה הם עושים, אולי הם פרנואידים".

דרוקר התייחס לטענת המשטרה לפיה לא חקרה את הטענות כי לא רצתה לפתוח חקירה נוספת במקביל לזאת הראשית: "מה זה? למשטרה אין את היכולת לקיים שתי חקירות במקביל? אז או שזה ממש חלש ולא אמיתי, כלומר יש סוריאנו אבל אין להם שום ראיות אמיתיות למעקב טכנולוגי כלשהו, ואז המפכ"ל לא היה צריך להגיד את זה לאילנה דיין, כי הוא יותר מדי סמכותי לדבר על זה, ואם ידע ולא עשה אז זה מחדל". 
פרשן ערוץ 10 סיפר על המהפך המדהים שעשה ראש הממשלה בתחום הטכנולוגיה: "במובן זה נתניהו המציא עצמו מחדש, בשנות ה-90 היה מכונה 'מר טלוויזיה' ואז המציא עצמו כ'מר רשתות חברתיות'. זה בנאדם שהוא עצמו טכנופוב שלא שולח בכלל מסרונים. לי עצמי יש בבית יש על המחשב הרבה דוגמאות של חברות או אנשים שעובדים עבור הליכוד או עבור אנשים של נתניהו, שהמציאו פרופילים פיקטיביים ואישיות בפייסבוק, אינסטגרם וטוויטר ובאמצעותם מעבירים את המסרים של נתניהו ואז מדווחים לו. הוא לא היחיד שעושה את זה אבל הוא הגיע לרמה כזאת של עוצמה בתחום הזה שהוא ממש מטיל פחד גדול בקרב גם היריבים וגם העמיתים שלו. בכירים בליכוד מפחדים להתעמת ממנו בגלל הלינץ' האינטרנטי". 
לדברי דרוקר, "יש הרבה אנשים שעשו את הדברים האלו ומשתילים את המסרים הנכונים ברשתות החברתיות כדי לנסות לייצר את האווירה, ככה בנאדם שמתעמת עם נתניהו, כמו כץ או גלעד ארדן או בנט מגלה שהעמדה שלו מאוד לא פופולרית ברשת".