על רקע המתיחות והאירועים בצפון הארץ, שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ איים הערב (ראשון) בראיון לאתר ״אילאף״ הסעודי ללמד את איראן לקח שלא תשכח לעולם. השר כ"ץ התייחס לתגובות בסוריה, איראן ושל חיזבאללה בעקבות הפלת מטוס ה-F-16 ואמר כי כללי המשחק לא השתנו במזרח התיכון. "זו אינה הפעם הראשונה שסוריה משגרת טילים לעבר מטוסי חיל האוויר. ישראל תמשיך לשמור על עליונות אווירית ותשלוט בשמי האזור״, אמר.
 
בתגובה לשאלה בעניין ההסלמה בצפון, הדגיש כ"ץ: ״ישראל אינה ארגוני המורדים בסוריה. אם איראן תמשיך לאיים ולבצע פעולות התקפיות נגד ישראל, אנחנו נלמד אותה לקח שלא תשכח לעולם״.
השר סייג, כי ישראל אינה מעוניינת בהסלמה, אך תמשיך לפעול ליישם את הקווים האדומים שקבעה, כמו שעשתה בשבת. "ישראל מדגישה שלא תקבל נוכחות איראנית בסוריה, פגיעה בריבונות שלה, פיתוח ובניית טילים לחיזבאללה בלבנון על ידי איראן״.

חבר הקבינט הבהיר, כי איראן משחקת באש, וצבא סוריה שמאמץ את האג׳נדה האיראנית ימצא עצמו תחת אש. ״האיראנים מעוניינים להילחם נגד ישראל עד אחרון הסורים, הלבנונים והפלסטינים״, הוסיף כ"ץ, ״על ההנהגה האיראנית להסביר לעם שלה מדוע היא שולחת את חייליה מחוץ לגבולות ומבזבזת את כספי העם באמצעות מימון ארגוני הטרור במזרח התיכון, במקום להשקיע את הכספים ברווחת העם״.
כץ חזר והדגיש את העמדה הישראלית, שנוכחות איראנית בסוריה תביא לחוסר יציבות, מתיחות וחיכוך לא רק עם ישראל. ״המערכה נגד התוקפנות האיראנית חייבת להיות גם בסוריה״, סיכם כ"ץ, ״יש לצאת למערכה מדינית וכלכלית כדי לעצור את איראן בסוריה ובכל האזור״.