האמירה של מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, לפיה חוקרים פרטיים עקבו אחר חוקריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרך לדיון בכנסת. חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) ומיקי זוהר (ליכוד) פנו ליו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ יואב קיש, בבקשה לקיים דיון עם בכירי המשטרה "בעקבות הדברים החמורים המדאיגים שאמר המפכ"ל בראיון לתכנית "עובדה". ח"כ זוהר כתב בדף הפייסבוק שלו: "פניתי לחברי יואב קיש בעקבות חשש אמיתי לטוהר החקירות בעניינו של ראש הממשלה ולטיב ההמלצות שיוגשו בסיומן".



"מחד גיסא, אם לכאורה מאמינים חוקרי המשטרה כי ראש הממשלה או מי ממקורביו פעל לכאורה נגדם באופן אישי ושלח חוקרים פרטיים לעקוב אחריהם, כיצד הם יכולים להמשיך לחקור אותו ולהגיש המלצות נגדו באופן אובייקטיבי ובלתי תלוי? מאידך גיסא, אם ישנם גורמים העוינים את ראש הממשלה המעוניינים בהדחתו בכל מחיר, הייתכן שהגורמים הללו פעלו לשם הפעלת לחץ פסול על החוקרים כדי להאשים את ראש הממשלה בכל מחיר?", כתב ח"כ זוהר.

"אני מקווה שוועדת הפנים תדון בסוגיה החשובה הזו לעומקה. כן, גם לראש הממשלה מהימין מגיעה חקירה אמיתית מאוזנת והוגנת שתביא לחקר האמת", הוסיף.

 

ח"כ בצלאל סמוטריץ' פנה אף הוא לוועדת הפנים וביקש לקיים דיון דחוף בעקבות הראיון עם המפכ"ל. "כל מי שמדינת ישראל יקרה לו אמור לא לישון טוב בלילה לנוכח הדברים שעלו בתכנית. עצם פרסום הראיון בעיתוי הזה, ההאשמות ההדדיות והסערה הציבורית שנוצרה בעניין יוצרים תחושה לא נוחה, ואולם תוכן הדברים מטריד ולא נותן מנוח. בין אם הדברים שייחס המפכ"ל לסביבתו של ראש הממשלה נכונים ובין אם לא זו לא פחות מרעידת אדמה. כך או כך מן הראוי שהדברים יבדקו לעומק", כתב.
לדבריו, "הכנסת שאמונה על הפיקוח על הרשות המבצעת אינה יכולה לשבת בשקט לנוכח התרחשויות אלה ומתבקש כי הכנסת תדון ותייחס לכך. לכשעצמי אני סבור כי נדרשת כאן ועדת חקירה בלתי תלויה שתהפוך כל אבן ותגיע לחקר האמת".

לפיכך מבקש ח"כ סמוטריץ' לכנס בדחיפות את ועדת הפנים בדי לשקול בכובד ראש את המשך הצעדים שעל הכנסת לנקוט. "אבקשך לזמן את הנוגעים בדבר ממשטרת ישראל, את נציגי היועמ"ש לממשלה וכן את יועמ"ש הכנסת בכדי שניתן יהיה לעמוד על האפשרויות העומדות בפנינו כחברי כנסת".

יו"ר הוועדה, ח"כ קיש, סיפר הבוקר על הדילמה העומדת בפניו ואמר כי מצד אחד פיקוח על המשטרה נמצא בתחום סמכותו, אך מצד שני "יקשרו את העובדה שאני חבר בליכוד לכל החלטה שאעשה".