יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התייחס היום (שני) לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מנהל שיח עם האמריקאים על החלת הריבונות ביהודה ושומרון. דוברו של אבו מאזן אמר כי "הצעדים החד צדדיים של ישראל בהחלת הסיפוח על ההתנחלויות לא ישנה דבר במציאות מאחר והן לא לגיטימיות".
"כל צעד במסגרת זו יביא ליותר מתיחות וחוסר יציבות", אמר הדובר והזהיר כי "החלת הריבונות תביא להרס כל מאמץ בינלאומי שמעוניין להציל את תהליך השלום. אין זכות לאף צד להעלות את הסוגיה של האדמות הפלסטיניות מאחר ומדובר בדיונים שהם בניגוד להסכמות הבינלאומיות".

בתוך כך, גורם מדיני בכיר צינן את הרוחות לאחר דבריו של נתניהו ואמר כי לא הונחה הצעת סיפוח ספציפית בפני ארה"ב. "רה"מ משוחח זמן רב עם הממשל האמריקני על האינטרסים הלאומיים של ישראל במסגרת כל הסדר שלום עתידי", אמר. 

הגורם הוסיף: "רה"מ לא הציג בפני ארה"ב הצעות סיפוח ספציפיות, וממילא ארה"ב לא הביעה את הסכמתה להצעות. ישראל עדכנה את ארה"ב בנושא ההצעות השונות המועלות בכנסת, וארה"ב הביעה את עמדתה הברורה שהיא מבקשת לקדם את תכנית השלום של הנשיא טראמפ. עמדתו של רה"מ נתניהו היא שאם הפלסטינים יתמידו בסירובם למו"מ לשלום - ישראל תציג אלטרנטיבות משלה".

כאמור, במהלך ישיבת סיעת הליכוד התייחס רה"מ למגעים עם ארצות הברית בנוגע לסיפוח שטחי C. "בנושא החלת חוק הריבונות, אני יכול לומר לכם שמזה זמן אני מנהל שיח בנושא מול האמריקנים", אמר נתניהו בפתח דבריו, והסביר כי "שני עקרונות מלווים אותי בנושא הזה: תיאום ככל האפשר מולם, משום שהקשר איתם הוא נכס אסטרטגי למדינת ישראל וגם להתיישבות, והעובדה שזו צריכה להיות יוזמה ממשלתית ולא פרטית כי מדובר במהלך היסטורי".

טראמפ ונתניהו. "התיאום עם האמריקאים הוא נכס אסטרטגי". צילום: אבי אוחיון, לע"מ
טראמפ ונתניהו. "התיאום עם האמריקאים הוא נכס אסטרטגי". צילום: אבי אוחיון, לע"מ


במפלגת הבית היהודי הביעו סיפוק מדבריו של נתניהו. "אנו שמחים שבפעם הראשונה ראש הממשלה נתניהו מדבר על מימוש תכנית הריבונות שלנו בשטחי C ביהודה ושומרון. המבחן יהיה במימוש. אנו מברכים על כך ונעמוד לימינו", אמרו.