המערכת הפוליטית מגיבה הערב (שני) למשבר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, אמר כי הודעת הבית הלבן על כך שדברי נתניהו על סיפוח יהודה ושומרון כוזבים "מחלישים" את ישראל. "ערב עצוב לישראל. ערב שבו הבית הלבן אומר בהודעה רשמית שראש הממשלה שלנו לא אומר אמת זה ערב עצוב", כתב גבאי בטוויטר. "זו לא רק שחיתות. נתניהו מחליש את ישראל מול בעלת בריתנו הגדולה. היום הנחנו על שולחן הכנסת הצעת אי אמון בממשלה. היו מי שתקפו אותנו על כך. אבל זו האמת, גם אם היא קשה לחלק מהאנשים. יש אי אמון מוחלט בראש הממשלה ובמה שהוא אומר. אחרי 9 שנים של נתניהו ישראל צריכה מנהיגות ישרה  שאומרת אמת. אחרי 9 שנים של נתניהו ישראל רוצה שינוי ותקווה חדשה". 




יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, אמר בתגובה: "משחק הסיפוח הוא משחק באש על חשבון האינטרס הישראלי המובהק. הסלטה המרהיבה שעשה נתניהו בשעתיים האחרונות בנושא זה מוכיחה שמה שהיה הוא שיהיה! לא יכול להיות סיפוח כי אסור שיהיה סיפוח כי בת הברית הכי טובה שלנו מתנגדת בתוקף לסיפוח. חכו לפרק הבא". ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) כתבה בטוויטר: "במהלך יום אחד  קיבלנו ״ביבי נטו״:  מפחד לומר לציבור בישראל שסיפוח הוא אסון, מתחבא מתחת הסינר של  ארה"ב - שמבהירה ששיקר. וכל זה כי הוא שבוי של סמוטריץ' והבייס. במקום להסתבך עם ארה"ב בשקרים ראש מממשל אחראי צריך לגייסה לטפל באיראן בסוריה. אי אמון מהמוצדקים הגשנו היום".

ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) ביקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות הדיווח על משבר בין לשכתו לבין הבית הלבן. "נתניהו כנראה מאבד את יכולת התפקוד המינימלית אם הוא מצליח להיכנס לעימות גם עם הנשיא טראמפ סביב הרעיון חסר-האחריות וההיגיון לספח את השטחים", כתב פרץ בטוויטר. 

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) כתב: "דווקא לנוכח הידידות הקרובה ביניהם החלטתו של נתניהו לסבך את הנשיא טראמפ בשקר הסיפוח שלו כדי לרצות לרגע כמה קולות משיחיים - הזויה ומקוממת".



יו"ר מרצ, זהבה גלאון, כתבה: "האמת שזה מדהים. ראש הממשלה נתפס משקר לציבור בנוגע למו"מ ואף אחד אפילו לא מתרגש מזה יותר. האיש ראש ממשלה מ-2009 ואין אדם אחד שיודע מה עמדתו בנוגע לנושא הקריטי והנפיץ ביותר שעומד מול המדינה הזו. התרגלנו לדרוש אפס סטנדרטים". 


כתב "החדשות", עמית סגל, צייץ: "כדי לפייס את סמוטריץ׳, נתניהו רב הערב עם טראמפ. מעניין", בהתייחסות לחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי. לכך הגיב ח"כ סמוצטריץ': "עמית, לדעתי הפעם הציניות לא במקומה. אני דווקא מתרשם שראש הממשלה מאמין בזה ורוצה את זה באמת. העובדה שהרוב הגדול של הקואליציה, ובכלל זה מפלגתו שלו, רוצים לקדם את זה עוזרת לו להסביר לאמריקאים שהוא פשוט חייב. נמשיך בע"ה בלחץ עד להבקעה. מהלך הריבונות הוא הנכון והטוב למדינת ישראל".