מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך זומן היום (שלישי) לדיון דחוף שייערך מחר בוועדת הפנים של הכנסת אשר יעסוק ב"בחינת התנהלות המשטרה בחקירות ראש הממשלה". יו"ר הוועדה, חבר הכנסת יואב קיש (ליכוד) ייכנס את הדיון בעקבות דבריו של המפכ"ל בתוכנית "עובדה", בהם רמז כי מופעלים חוקרים פרטיים על ידי גורמים רבי כוח שמנסים לאסוף מידע על חוקרי משטרה שעוסקים בתיקי נתניהו. לאחר שקיבל את הזימון, אישר המפכ"ל את הגעתו לדיון. במשטרה סירבו להתייחס לדברים.



באופוזיציה הביעו זעם על ההחלטה לזמן את אלשיך לוועדת הפנים וטענו כי מדובר בשימוש מופקר בכוחה של הכנסת. ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) אמר על זימון המפכ"ל: "אסור לוועדת הפנים להתערב בחקירות המשטרה המתנהלת נגד ראש הממשלה. כולל לא לזמן את המפכל לבירור בעניין. מסתבר שבקואליציה מוכנים לעבור כל קוו אדום ולעשות גם פעילות המכוונת לשבש את חקירות המשטרה המתנהלות כעת".



יו"ר סיעת המחנה הציוני יואל חסון הגיב גם הוא להגעתו של אלשיך וקרא למפכ"ל לא להתייצב בדיון. "יואב קיש הוא איש הקש בוועדת הפנים שמנוהל על ידי ראש הממשלה. מי שהיו עסוקים במציאת סימנים ופגמים בעיתוי הראיון של המפכ"ל, החליטו לזמן אותו לדיון בוועדת הפנים שכל כולו זיהום חקירה וערבוב בין הפוליטי והחוקי", אמר חסון, "אני קורא למפכ"ל לא להגיע לדיון העוסק בחקירותיו של ראש הממשלה. זו מלכודת מתוכננת". 



יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח״כ שלי יחימוביץ אמרה כי "זימונו הדחוף של מפכ"ל המשטרה אלשיך לוועדת הפנים הוא שימוש מופקר לרעה בכוחה של הכנסת. ״זהו ניסיון לייצר אווירת איום כלפי המשטרה ולהשפיל אותה רגע לפני הגשת ההמלצות, להראות למפכ״ל ׳מי הבוס׳ לכאורה, ולהתחנף לראש הממשלה".



קיש: "האופוזיציה מתעלמת מאחריותה של הכנסת בשביל כותרות"



בתגובה להתקפות האופוזיציה אמר יו"ר הוועדה קיש: "כצפוי, חברי כנסת פופוליסטים מהאופוזיציה יוצאים נגד הדיון מחר בוועדת הפנים. אני מקיים את מחויבותי הפרלמנטרית כראש הועדה שמפקחת על המשטרה. גם חברי כנסת מהאופוזיציה ביקשו לקיים דיון דחוף זה בבקשות שהוגשו מאחורי הקלעים וגם בגלוי כמו ההצעה הדחופה לסדר שהגישה חה"כ סוויד מהמחנה הציוני. חבל שרק בשביל כותרות ו"פוליטיקה קטנה" הם מתעלמים מאחריותה של הכנסת ומתפקידה".

יו"ר מרצ זהבה גלאון: "הניסיונות של נתניהו לדחות את ההמלצות נכנסו לשלב הקומי, ועכשיו הוא שולח את להקת החנפנים שלו להטיל ספק בעבודת המשטרה. אלשיך הוא מינוי של נתניהו, איש ימין, שראש הממשלה תיאר בזמנו כ"מפקד נחוש ויצירתי", ועכשיו אנחנו צריכים להאמין שהוא הוציא ונדטה נגד ראש הממשלה? זו טענה מעליבה של ראש ממשלה שלא נותרו לו עוד קלפים בשרוול. הפארסה הזו צריכה להסתיים".

ח״כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני): "המפכ״ל זומן מחר לזובור בחסות ח״כ קיש וחברי הקואליציה. כמה עצוב לגלות שהמגמה בועדת הפנים לרדיפת המשטרה נמשכת. גם אם הייתי מעדיפה שהמפכ״ל ילך לתחנת המשטרה הקרובה ויגיש תלונה אם אכן נרדפו חוקריו, הרי שדיון בעת הזאת כמוהו כמהלך שנועד לחלץ בדרך מבעיתה את ראש הממשלה מהחקירות. צר לי שח״כ קיש הצטרף למי שמבקשים להחריב את רשויות החוק. אני קוראת לחברי האופוזיציה שלט לשמש סטטיסטים בהצגת הגרוטסקה של קיש ולהשאיר את הקואליציה להתדיין עם עצמה".

ח"כ חיליק בר: "ההחלטה לזמן את המפכ״ל ל״בירור״ בוועדת הפנים בעיתוי זה היא שערורייתית וגובלת בהפעלת לחץ פסול ואולי אף בשיבוש הליכי חקירה. אין המדובר בפיקוח על עבודת המשטרה אלא באקט מאיים וכוחני. זהו שימוש בכוחה של הכנסת למטרות פסולות. אני קורא לח״כ קיש לבטל מיד את הדיון, או לכל הפחות לדחות אותו למועד שלאחר הגשת המלצות המשטרה".


ההמלצות בתיקי ראש הממשלה - עוד השבוע

בתוך כך, במשטרה שוקלים להגיש את סיכום החקירה וההמלצות בתיקי 1000 ו־2000 כבר היום, לאחר שבג”ץ דחה אתמול על הסף את העתירה שמטרתה למנוע מהמשטרה לפרסם את המלצותיה. הנושא לא הוכרע סופית, אך המגמה היא להגיש את ההמלצות כבר היום ולשים קץ למחול השדים הניטש סביב הסוגיה בשבועיים האחרונים.

גורם במשטרה הציב סימן שאלה סביב עיתוי הפרסום, שכן לא ברור אם המשטרה תצליח לעמוד בלוח הזמנים מבחינה לוגיסטית.
במשטרה חוששים כי מקורבי נתניהו או גורמים פוליטיים ינסו לגבש תרגילי השהיה חדשים כדי למנוע את הגשת ההמלצות וזהו הנימוק העיקרי להגשתן היום. גם אם לא יוגשו היום, נראה כי ההמלצות יוגשו עד סוף השבוע.

עוד נודע כי בשבוע שעבר העיד במשרדי להב 433 איש העסקים אודי אנג’ל, מבעלי הזכיינית “רשת”. עדותו של אנג’ל נגבתה במהלך השלמות שנעשו בתיק 2000. ייתכן כי נבדקו גישושים שהתקיימו בעבר למכירת “רשת” למשקיעים זרים, וחוקרי המשטרה בדקו אם נתניהו היה מי שתיווך בין הצדדים. על פי גורמים הבקיאים בפרשה, אנג'ל אישר את המידע.