לאחר הגשת ההמלצות בתיקי ראש הממשלה נתניהו, יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם תקף הבוקר (שלישי) בחריפות את המשטרה וטען כי היא מנסה לבצע הפיכה שלטונית. "משטרת ישראל ביצעה מהלך לא לגיטימי - הפיכת הממשל במדינת ישראל, יש דברים שאסור לעשות במשטר דמוקרטי", אמר אמסלם לגל"צ.



יו"ר הקואליציה ציין כי מדובר בחוצפה של המשטרה על כך שהיא חוקרת את נתניהו על קבלת מתנות מחברים וכי לא מדובר במקרה דומה לזה של אולמרט. "לא חוקרים ראש ממשלה על סיגרים מחבר - זו חוצפה ועזות מצח. בפרשת מעטפות הכסף של אולמרט דיברו על כספים, זה אירוע אחר - פה חוקרים על כמה עוגיות, שוקולדים ובקבוקי יין. עשו יום הולדת לשמעון פרס במיליוני דולרים ואף אחד לא שאל מי תרם. על אהוד ברק אף אחד לא שאל שאלות. אותם לא מעזים לשאול. רק את נתניהו". 

במשטרה טוענים שנתניהו תופר להם תיקים והם חוקרים אותו. זה נשמע סביר?", שאל אמסלם. בנוסף, יו"ר הקואליציה ציין כי הוא לא חוזר בו על קריאתו לח"כ יאיר לפיד שטינקר ומלשן. "כשמילצ'ן היה חבר שלו הוא עבד אצלו. צדיק גדול הוא לא".

רוני אלשיך. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
רוני אלשיך. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


יו"ר סיעת יש עתיד, עפר שלח הגיב להתקפות על יו"ר מפלגתו ואמר לגל"צ כי "לפיד התבקש לאמת פרט אחד מול חוקרי הממשלה כי היה שר אוצר. על מה אנחנו מדברים? על עדות? יש כאן ניסיון להסיט את השיח ממה שקרה אתמול".

כחלון: "רק היועמ"ש יקבע"

שר האוצר משה כחלון אמר הלילה כי המלצות הממשלה לא יגרמו לו לצאת מהממשלה. "אני ער לרחשי הציבור, מימין ומשמאל, בנוגע להמלצות המשטרה סביב חקירות ראש הממשלה. החוק קובע כי רק היועץ המשפטי לממשלה רשאי לקבל החלטות בעניין הגשה או אי הגשה של כתב אישום. עד אז אמשיך להוביל ולנווט את הכלכלה הישראלית לרווחת כלל אזרחי ישראל. אני קורא לכולם - מימין ומשמאל - לחדול מהתקפות על המשטרה ועל מערכת שלטון החוק. יש לתת למערכות לפעול ללא לחצים, לא מימין ולא משמאל, ולפעול באופן מסודר, מקצועי ושקול", אמר.