השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר היום (רביעי) מעל דוכן הכנסת כי הוא קורא ליועמ"ש או לפרקליט המדינה לבדוק את הדברים שאמר מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בראיון לתוכנית "עובדה", לפיהם חוקרים פרטיים נשלחו לאסוף חומר על חוקרי נתניהו בפרשות השונות. "אני קורא להם לא להותיר את הסוגיה בחלל האוויר ומצפה מהם לעשות הכל שיינתנו תשובות, כי גם אני לא ישן בלילה", אמר ארדן.  



ארדן השיב במליאת הכנסת להצעה דחופה לסדר היום בנושא: "דברי המפכ"ל לפיהם חוקרים פרטיים עקבו אחרי חוקרי משטרה", ואמר: "גם אותי הטרידה האמירה של המפכ"ל. אני קורא מכאן ליועמ"ש לא להשאיר את הסוגיה הזו בחלל האוויר. כולם צריכים לקבל תשובות מהירות לשאלה מאוד משמעותית. אם חלילה מישהו מחפש מידע על חוקרים זה דבר שהציבור צריך לדעת אותו. גם אני לא ישן בלילה מהשאלה הזו". 

גלעד ארדן בכנסת. צילום: ערוץ הכנסת


"לא ישן בלילה". נתניהו. צילום: אבשלום ששוני
"לא ישן בלילה". נתניהו. צילום: אבשלום ששוני



באשר להמלצות המשטרה להעמיד לדין את רה"מ על שוחד אמר השר לביטחון פנים: "אני מגבה את משטרת ישראל ולא מטיל דופי בכוונות שלה. אין לנו משטרה אחרת ואני מציע לכולנו לנהוג באיפוק ולא לנסות לרתום החלה כזו או אחרת של המשטרה שהיום נוחה לנו ומחר לא, לצרכים פוליטיים. בסופו של דבר הסמכות היא לא של המשטרה ולא של כלי התקשורת אלא של היועמ"ש. לראש הממשלה מגיעה חזקת החפות כמו כל אזרח. הוא צריך להמשיך לנהל את מדינת ישראל באחת התקופות הכי קשות". 



ח"כ משה גפני (יהדות התורה) קרא למפכ"ל לסיים את תפקידו: "המפכ"ל צריך להיות האיש הכי סודי שמדבר הכי פחות. ככה הורגלנו במשך כל השנים. הוא צריך להיות אדם שכולנו, מימין ומשאל צריכים להיות משוכנעים שהוא עושה את מלאכתו נאמנה ולא בא עם אג'נדה שהוא רוצה להתפרסם בתקשורת או לפגוע במישהו. פתאום בא המפכ"ל, וכמו אחרון העיתונאים מתחיל להסביר שחקרו ועקבו אחרי הקצינים. זה דבר חמור שפוגע באושיות הדמוקרטיה. זו חציית קווים אדומים, זה מראה שהוא בא עם אג'נדה לחפש מתחת לאדמה כל דבר שיכול לפגוע במעמדו של ראש הממשלה. הוא לא יכול להישאר מפכ"ל".