העיתונאי וחבר הכנסת לשעבר ינון מגל, שהיה בעבר עורך אתר "וואלה", סיפר היום (חמישי) בגל"צ על התקופה בה כיהן בתפקיד וחשף: "הופעלו עליי לחצים כבדים מלמעלה לסיקור בעד נתניהו". 



מגל טען כי ראש הממשלה נתניהו צריך להישאר בתפקידו למרות המלצות המשטרה: "ביבי, ראש ממשלה של הימין צריך להישאר בתפקידו כי זה החוק קודם כל, ואני חושב שאנשים שכל הזמן מצהירים על רוממות החוק בגרונם, צריכים קודם כל לקבל את החוק. השלט של 'ביבי אשם כל עוד לא הוכח אחרת' הוא לא שלט שהולכים אחריו אנשים שאכפת להם מהחוק במדינת ישראל ולכן אני חשוב שאנחנו קודם כל צריכים לקבל את החוק". 



"לגבי ההמלצות", הוסיף מגל, "זה לא דרמטי בעיני, לא העיף אותי מהכיסא, הבעיה היחידה שלי יש עם רה"מ בכל הסיפור זה המתנות מארנון מילצ'ן אני אומר את האמת. אני לא ואהב את זה ולא אוהב את המתנות האלה. אני חושב שצריך להיזהר בדברים האלה, הוא אומר שזה חברים,אני יכול להבין את זה שיש חברים מיליארדרים ולפעמים זה בסדר, על זה אנשים לא רוצים להפיל ראש ממשלה. יש אולי הבדל פה בין חוק לצדק, אנשים רוצים שנהיה עם הצדק". 

"צריך להישאר בתפקידו". בנימין נתניהו. צילום: אבשלום ששוני
"צריך להישאר בתפקידו". בנימין נתניהו. צילום: אבשלום ששוני


מגל התייחס גם לתיק 2,000, תיק שיחות נתניהו-מוזס וטען: "אם מבודדים את הקלטת הזאת זה באמת מאוד חמור מה שקרה שם, אבל כשאנחנו יודעים כולנו את האמת, אנחנו לא יודעים רק על ההקלטה, אנחנו יודעים שמה שתיאמו שם לא קרה, ביבי לא נתן לו כלום, הוא כרגיל לא נתן לו שום דבר. מה זה הדבר הזה? אנחנו יודעים שביבי הוא זה ש'ידיעות אחרונות' הרגו אותו. ביבי הציל את ישראל מדיקטטורה של עריץ, של נוני מוזס, אני זוכר מה היה פה. ביבי היחיד מכל הפוליטיקאים שלא עבד איתו. בגדול כל הפוליטיקה הייתה בידיים של נוני מוזס. הוא היחיד שהציל את מדינת מישראל מהדבר הזה שישלוט פה במי שאנשים בוחרים בקלפי, אז בסופו של דבר יעמידו את רה"מ על הדבר הזה? זה אבסורד". 

"דיקטטורה של עריץ".  מוזס. צילום: ראובן קסטרו
"דיקטטורה של עריץ". מוזס. צילום: ראובן קסטרו


מגל נשאל האם הוזמן לחקירה במשטרה במסגרת תפקידו כעורך וואלה, בעקבות חקירתו של הבעלים של האתר ומקורבו של נתניהו שאול אלוביץ', והשיב: לא הוזמנתי. תמיד היו לי הרבה ביקורות על מוציאים לאור כשעבדתי בהרבה מערכות תקשורות. ולפעמים עושים דברים. היו אנשים בידיעות שהרגישו כאילו אונסים אותם. אם יזמנו אותי למשטרה אני בהחלט אגיד מה היה שם". 
 
היו עליך לחצים?
"אם היו לחצים? כן, היו לחצים"  
לטובת נתניהו?
אני חושב , היו תקופות אחרות, שהיו גם לחצים, אני חייב להגיד לך שאם אצטרך לתת דיו וחשבון מול האנשים מתחתיי על לחצים פוליטיים אני חושב שאני אצא זכאי ואצא הרבה יותר טוב מעמיתים שלי  שבדרך כלל יש להם נוהג לחנך אותי על איך עובדת תקשורת"