יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, מתייצב במהלך הימים האחרונים לימין המשטרה, על מנת לנסות ולתת משקל נגד להתקפות החריפות שהיא סופגת. גבאי התייחס היום (חמישי) להמלצות שהועברו: "שמנו שלט גדול הבוקר באיילון שמצטט את נאומו של נתניהו כשהתייחס לראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שבו הוא טוען טען שראש הממשלה אינו יכול להמשיך בתפקידו כשחקירות תלויות מעל ראשו. 
"לקחנו את הנאום הנהדר הזה וכל מי שיעבור באילון יזכור זאת. נתניהו חייב לסיים את תפקידו, מכיוון שאין לו כוונה לעשות זאת בעצמו על חברי הקואליציה לעשות זאת בשבילו. הסיפור אינו רק מה ראש ממשלה עשה בפועל אלא ההתנהלות של נתניהו כשהוא מפרק את מוסדות החוק. תראו מה הוא מנסה לעשות למשטרה ולאמון הציבור במשטרה. הדבר היחיד שמאחד אנשים להיות יחד הוא אמון, נתניהו מפרק את האמון אבן אחר אבן. הוא קורא לא להאמין לתקשורת, לבתי המשפט, למשטרה ולכל מי שאינו רוקד לפי החליל שלו. זה דבר חמור ביותר ואנשי מפלגתו משתפים עמו פעולה".
"הדבר החמור ביותר בעיני הוא שמדובר באדם שנמצא באקווריום שלו ומסתובב עם האנשים שהוא מאמין בהם ולא באנשים הטובים ביותר בתחומם במדינת ישראל, רובם אינם ישראלים. זהו ראש ממשלה שאינו יודע מה קורה במדינה שלו. הוא מקבל מתנות ממיליונרים וזה חמור מאוד. אני רוצה שראש הממשלה שלי ידע כמה זמן מחכים לטיפול בבתי החולים, שיידע לטפל בדיור הציבורי ובתאונות הדרכים. זהו אדם שלא יודע מה קורה במדינה שלו". 


"שמעתי את דבריו של המפכ"ל כששוחח עם אילנה דיין", הוסיף: "ראיתי אדם מבריק וחכם בצורה יוצאת דופן, הוא אינו ביקש להיות מפכ"ל המשטרה אלא קראו לו לדגל. מעולם לא אמרתי אם נתניהו אשם או לא, את זה יקבעו הגורמים הרלוונטיים ולכן לא אתקוף שום החלטה שהיועץ המשפטי לממשלה יקבל".
על עדותו של ח"כ יאיר לפיד טען גבאי: "יאיר לפיד עשה נכון כשנתן עדות במשטרה. אין על כך עוררין. זו חובתו כאזרח. אם מילצ'ן הוא חבר של בנימין נתניהו אסור היה לו לעסוק בעניינו. כשמנכ"ל משרד התקשורת רצה להגיע אליי להתייעצות אמרתי לו שאני לא רוצה לייעץ לו כדי שלא יעלה חשש כלשהו של ניגוד עניינים. זה הדבר הנכון לעשות". 
כשנשאל האם העדות של ח"כ לפיד אינה מדויקת השיב: "אינני מכיר את הפרטים, אך מדובר בפגישות שלא היו אמורות להתרחש. הדברים שאמר לפיד על תחקיר אילנה דיין בנוגע לחבר הכנסת לשעבר יעקב פרי לא היו שונים מהדברים שנאמרו נגדו. אני לא אתקוף את התקשורת, היא עושה את תפקידה ויש להגן עליה".
בנוסף התייחס אבי גבאי לסקרים שפורסמו אמש לאחר הגשת ההמלצות כנגד בנימין נתניהו: "הסקרים משתנים מידי יום, אני בטוח שעד הבחירות נעבור את לפיד בבחירות. אנחנו פועלים כדי לבנות את האלטרנטיבה לנתניהו. אני עוסק כיום בעיקר בלהקשיב, שואלים אותי שאלות ואני עונה. אני ממליץ לכולם להגיע, לשאול ולשמוע את דבריי".
לסיום הצהיר גבאי: "נתניהו עשה גם הרבה דברים טובים כראש ממשלה עבור מדינת ישראל אך לאחר תשע שנות שלטון - צריך להחליף אותו. אנחנו זקוקים למנהיגות אחרת שתאחד אותנו ולא תפלג אותנו. בחודש הראשון שלי כראש ממשלה אני מתחייב לחוקק חוק שיגביל כהונה של ראש הממשלה לשמונה שנים".
עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן