יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד מסר עדות בפרשת 1,000 ומצא עצמו תחת מתקפה של הליכוד. הערב (חמישי) בראיון בה"חדשות", הוא התייחס לשאלות הרבות שמעלה העובדה שהעיד נגד ראש הממשלה, יריבו הפוליטי וכן למה על ראש הממשלה לעשות בעקבות המלצות המשטרה

זה לא בעייתי שעדות המפתח מגיעה מהיריב הפוליטי הכי גדול?
"כן, זה רק לא מהצב. יום שלישי היה יום עצוב. ראש ממשלה שמואשם בשוחד. אני לא עד מפתח. יש סדרה שלמה של חקירות, באחת מהן המשטרה יום אחד צלצלה ביקשה ממני לבוא. אמרו שיש סיפור מסוים וביקשו שאני אאשר להם את הסיפור. ישבתי 45 דקות, נתתי את העובדות כמו שאני מכיר אותן. הדבר הבא זה שאני פתאום שומע ביום שלישי שאני עד המפתח". 

לפיד הוסיף: "אם יש דבר שאני מסכים עם נתניהו זה שאני רוצה לנצח אותו בקלפי. זה לא נקרא עדות מפתח זה נקרא עדות מסייעת - הדבר הבא שקרה זה שהלכתי לכנסת ודוד אמסלם, יו"ר הקואליציה, עלה וקרא לי 'שטינקר' כי הלכתי להגיד את האמת כשהמשטרה קראה לי לעדות. זו שפה עבריינית, זו השתוללות. אל תאיימו עלי. אני לא אתן למדינה להגיע למצב שבו אזרחים טובים וישרים והגונים פוחדים ללכת להגיד את האמת במשטרה כשהיא מזמנת אותם לבוא ולתת עדות. 
השנה היא 2013, אתה שר אוצר ומילצ'ן מבקש ממך ורוצה לדבר איתך על הארכת פטור ממס.
"אני כן יכול לומר שהיה ניסיון לתת 20 שנות פטור ממס. אני אומר תראי השאלה הגדולה היא טובה אבל הוא קיבל מהאדם השני מיליון שקל. 
למה לא אמרת לו 'אני לא יכול לטפל בזה בכלל. אני עבדתי אצלך אני חבר שלך'?
"קודם כל החוק לא עבר".
באת עם רפרנטית. 
"אני עבדתי לפני 22 שנה אצל מילצ'ן והיה הסדר ניגוד עניינים מסודר עם משרד המשפטים. שר אוצר יושב כל היום עם אנשים חלק מהעבודה שלו זה להגיד לא להרבה אנשים. לא העברתי את החוק ולפני שמישהו ינסה לייצר פה משוואה, לא קיבלתי שקל. אפילו כוס קפה אני משלם. עכשיו, הם מנסים לייצר משוואה שהמושחתים והישרים הם אותו דבר. הם לא אותו דבר. אסור לקבל מיליון שקל".
למה לא הלכת בזמן אמת למשטרה?
"תראי, כשהייתי במשטרה וסיפרו לי את זה פתאום נזכרתי בזה. שר אוצר מטפל בהרבה דברים וזה לא היה מרכזי. בא מישהו, ביקש משהו וסירבתי. התפקיד שלי הוא לא לעזור לטייקונים או לפוליטיקאים בעלי אינטרס, אלא רק לעזור לאזרחי ישראל. בסוף המשטרה ידעה את כל הסיפור הזה וזימנה אותי לעדות כי היא רצתה לקבל את החלק שלי. אני לא יודע מי הביא להם את הסיפור". 
"האבסורד הוא שמיד ניסו להפוך את זה למלחמה פוליטית. אני רוצה לנצח את נתניהו בקלפי כי יש שחיתות מצד אחד ויש אנשים ישרים. בגלל שפעם עבדתי בידיעות אחרונות לא השתתפתי בדיונים על חוק ישראל היום. יש מכונה שמוציאה שמועות, אבל זה לא יעזור להם. מנסים כבר שש שנים למצוא עלינו דברים. תמיד הקפדתי שאם אני הולך למסעדה אני משלם את החלק שלי או את כל השולחן כי יש דבר כזה שנקרא יושר מידות". 
אתמול ישבו הרבה ליכודניקים בבית ולא הבינו מה קורה. לא בא לכם לדעת מה קרה? לא חשוב לכם לדאוג שתהיה פה מדינה עם יושרה? נתניהו צריך להתפטר או להכריז נבצרות. מה שבא לו. ככה אי אפשר להמשיך. בואי נראה את השבוע האחרון: מתחיל במל"ט איראני שחודר לישראל, מתמוטטת כל הדוקטרינה של נתניהו עם הרוסים והוא עסוק בפוסטים בפייסבוק ובישיבות עם עורכי דין. הוא לא יכול להיות ראש ממשלה. הוא לא יכול לעבוד 24/7 בשביל מדינת ישראל. מגיעה לנו ממשלה שכל עיסוקה זה מה שטוב למדינת ישראל".

מהליכוד נמסר בתגובה כי "בזמן שראש הממשלה בדרכו לכנס הביטחון החשוב בעולם, שם הוא זוכה לכבוד והערכה, עד המפתח לפיד רץ לאולפן וממשיך להתחבא מאחורי ספינים עלובים במקום לענות לציבור על שאלה פשוטה: איך הוא מעז להטיף מוסר לראש הממשלה. כאשר לפיד בתפקידו כשר אוצר קיים פגישת עבודה עם חברו הקרוב ומעסיקו לשעבר ארנון מילצ'ן. קשקושיו של לפיד בענייני ביטחון המדינה רק מוכיחים את בורותו ואינם ראויים לתגובה - מדובר באדם שניסיונו הצבאי והמדיני מסתכם בהקראה מפרומפטר באולפן שישי".