שלושה חודשים לאחר ששר התיירות לשעבר סטס מיסז'ניקוב החל לרצות את עונשו בכלא חרמון הוא זכה אתמול לביקור של ראש מפלגתו לשעבר, שר הביטחון אביגדור ליברמן. הפגישה נערכה בשעות הצהריים תחת אבטחה כבדה בחדר מאובטח והיא נערכה כשעה. היא הסתיימה ללא אירועים מיוחדים.



שר התיירות לשעבר הגיש בקשת חנינה לנשיא המדינה ולמשרד המשפטים לפני כשלושה שבועות. מיסז'ניקוב צירף לבקשתו מכתב מאשתו בו היא מבקשת מהנשיא ריבלין להתחשב בתרומת בעלה למדינת ישראל. מבחינת שירות בתי הסוהר השר לשעבר מוגדר כאסיר שהתנהגותו טובה ולא נרשמו עד כה אירועים חריגים מאז שנכנס לכלא. מיסז'ניקוב, שהחל לרצות את עונשו בן 15 החודשים בכלא חרמון, הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של מרמה והפרת אמונים.



כתב האישום שהוגש נגדו, ייחס למיסז'ניקוב פעולה בניגוד עניינים חמור, בעת שהוביל את תמיכת משרד התיירות, באמצעות תקציב של כמיליון שקלים, בפסטיבל הסטודנטים באילת בשנת 2010 ובמקביל המליץ למארגני הפסטיבל להעסיק את יוליה רוט, איתה ניהל מערכת יחסים קרובה ומוצנעת, בהפקת הפסטיבל.


עוד על פי כתב האישום, מיסז'ניקוב פעל באופן אישי כדי לקדם את קיום הפסטיבל בתמיכת משרד התיירות ודרש ממנכ"ל משרד התיירות עדכון שוטף לגבי התקדמות אישור ההתקשרות. מיסז'ניקוב לא גילה לעובדי משרד התיירות על הקשר שיש לו עם רוט; את העובדה שרוט מועסקת על ידי חברת פלס (מפיקת הפסטיבל) בעקבות המלצתו; ואת העובדה שרוט אמורה לקבל כספים עבור עבודתה בהפקת הפסטיבל.
כתב האישום מייחס למיסז'ניקוב כי פעל לקידום האינטרסים הכספיים של רוט מול חברת פלס ובתוך משרד התיירות, בעודו מסתיר מהגורמים הרלוונטיים במשרד התיירות את העובדה שהוא מצוי בניגוד עניינים מהותי ובוטה. מסז'ניקוב ניצל את תפקידו הציבורי הבכיר ואת רום מעמדו כדי לסדר לרוט הכנסה כספית. בכך ביצע, במסגרת מילוי תפקידו, מעשה של הפרת אמונים הפוגע בציבור.