ריק גייטס, שותפו העסקי הוותיק של פול מנפורט, ומי שעבד כיועץ בחירות בקמפיין הבחירות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בשנת 2016, אותו ניהל מנפורט, קרוב לחתום על הסדר טיעון שבו ישתף פעולה עם צוותו של התובע המיוחד לחקירת המעורבות הרוסית בבחירות, רוברט מולר, כך לפי דיווחים שפורסמו לפנות בוקר (שישי) בתקשורת האמריקאית.



לפי הדיווח, גייטס נמצא במשא ומתן עם צוותו של מולר כבר במשך יותר מחודש, כך לפי מקורות המעורים בפרטים שצוטטו ברשת CNN. סנגור פלילי, המייצג נחקרים בפרשה, הסביר כי "אין אדם שמעביר מידע מפליל לרשויות, אלא אם כן זה כחלק ממשא ומתן".



שיתוף הפעולה של גייטס עשוי לסייע למולר, לפי הערכות, במקרה שבו הוא מגבש תיק נגד המנהיג האמריקאי. ברגע שעסקת הטיעון תצא לדרך גייטס יהפוך לבכיר השלישי שחשוד בפרשה והחליט לשתף פעולה עם צוות החקירה.



מנפורט. צילום: רויטרס
מנפורט. צילום: רויטרס



ואולם, עדיין לא ברור למה גייטס נחשף והאם היה ברשותו מידע משמעותי, שאותו היה יכול לחלוק עם החוקרים ביחס לקנוניה הרוסית. מהבית הלבן נמסר בתגובה לדיווח כי "לא תהיה כאן בהלה", במקרה שבו גייטס ישתף פעולה עם צוותו של מולר, כחלק מעסקת טיעון, כך לפי פקיד בכיר בממשל טראמפ.



כזכור, בתחילת ינואר דווח ב-CNBC כי מולר צפוי לזמן את טראמפ למתן עדות בפרשה, זאת לאחר שחוקרי ה-FBI שוחחו עם עורכי דינו של המנהיג האמריקאי בנושא. שניים מעורכי הדין של טראמפ, טיי קוב וג'ון דווד סירבו אז להגיב לדיווח.



שבועיים לאחר מכן טראמפ טען בשיחה עם כתבים בבית הלבן כי הוא "מוכן להעיד תחת שבועה בנושא חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ב-2016", ואף הוסיף: "אני מצפה לזה". 



באוקטובר 2017 הסגיר את עצמו גייטס לרשויות. מנפורט וגייטס מואשמים בהלבנת הון באמצעות מספר גופים בארה"ב ומחוצה לה על מנת להחביא תשלומים מהרשויות בארה"ב בין 2006 ועד 2016.