ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכ"ל האו"ם
ראש הממשלה נתניהו בוועידת מינכן. צילום: יניר קוזין
אנטוניו גוטרש בוועידת מינכן לביטחון. נתניהו אמר בפגישתם כי "רמת הגולן תשאר בידי ישראל לעד". רה"מ הוא הוסיף כי "ישראל לא תאפשר לאיראן להתבסס צבאית בסוריה. נפעל נגד בסיסים איראנים שייבנו בסוריה". רה"מ הודה למזכ"ל האו"ם על הסיוע בקיום דיון במועצת הביטחון של האו"ם, בעניין חללי צה"ל ואזרחי ישראל המוחזקים בידי חמאס. "יש להמשיך ולפעול בנחישות בנושא זה", אמר. לאחר הפגישה עם גוטרש, נתניהו נועד עם קאנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ. הפגישה מתקיימת כשברקע החלטת ממשלת ישראל לא לקיים קשרים ישירים עם שרים ממפלגת החירות בראשות שטראכה. ניתן להעריך כי אחד הנושאים שעולים בפגישה היא הרצון של הקאנצלר לסיים את החרם של ישראל על שרים בממשלתו. קורץ אמר לנתניהו כי יתמוך בהצטרפותה של ישראל למועצת הביטחון של האו"ם.
 

ראש הממשלה נפגש גם לארוחת צהריים עם מנכ"לים ויו"ר חברות מובילות. נתניהו הציג למשתתפים את ההצלחה של ישראל בתחום הסייבר, והדגיש את הפיתוחים בנושא המיפוי הרפואי. "כשאתם באים לבקר בישראל, אני אשמח להיפגש אתכם והמשרד שלי פתוח בפניכם", אמר, "הכלכלה עובדת בשיתוף פעולה, תנו לנו לשתף פעולה. אני מבטיח לכם". הוא הוסיף: "אם תבואו למשרד שלי, אומר לכם בכנות מה אני יכול לעשות עבורכם ומה לא".


בנימין נתניהו וסבסטיאן קורץ. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
בנימין נתניהו וסבסטיאן קורץ. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

 ראש הממשלה ציין כי "ישראל מייצרת סביבת עסקים טובה ונוחה להשקעה. עלינו להיות מאוד תחרותיים, לא רק בשיעורי מס נומינליים לתאגידים ואנשים פרטיים, אלא גם בשיעורים הממשיים שמשקיעים זרים נכנסים, אנחנו רוצים להיות נמוכים כמו כל האחרים. הדבר הגדול ביותר שאנחנו יכולים לעשות הוא הורדת מסי החברות שעכשיו עומדים על 6%. טראמפ הוריד מאוד את המסים ואנחנו צריכים להתחרות בזה", הסביר, "נוריד אותו לרצפה, אם נצטרך לעשות זאת". 
 
ועידת הביטחון הבינלאומית במינכן מתכנסת זו הפעם ה-54, הדגש של הוועידה השנה הוא המעורבות האירופאית בסכסוכים המרחשים ברחבי העולם. מלבד נתניהו מנהיגים נוספים הגיעו לוועידה ביניהם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, קאנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ, נשיא רואנדה פול קגמה ועוד. נתניהו צפוי לנאום בפני הוועידה ביום ראשון, ואחריו יישא דברים שר החוץ האיראני מוחמד זריף.
בארוחת הצהריים השתתפה גם יו"ר קרן המטבע הבינלאומית כריסטין לגארד, שהתייחסה לעובדה כי הטרור והמטבעות הוירטואלית קשורים בקשר מסוכן. "אנחנו מאמינים שכל הרשויות שנלחמות בהלבנת כספים ברחבי העולם צריכות לשים לב לאותן מטבעות וירטואליים", אמרה לגארד, "הלבנת כספים וטרור הם שני הדברים הבעייתיים כרגע בעולם והם שומרים זה על זה והעובדה שאין שיתוף פעולה בינלאומי שנלחם בזה מקשה מאוד להילחם בכך". היא הוסיפה: "חייבים להילחם באש עם אש, ויכול להיות שצריך להיעזר באנשים צעירים כדי להילחם בדברים האלה". היא סיכמה: "אנחנו לא צריכים להתכחש לטכנולוגיה אנחנו צריכים להיות בטוחים שהטכנולוגיה תשמש לטוב ולא לדבר עם רעים".

  

בנימין נתניהו וכריסטין לגארד (מימין). צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
בנימין נתניהו וכריסטין לגארד (מימין). צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ