העיתונאי רונן ברגמן, התייחס להתבטאויותיו מעוררות המחלוקת של ראש ממשלת פולין מתאוש מורבייצקי, שנאמרו בתשובה לשאלתו. הוא סיפר הערב (שבת) בתכנית "המטה המרכזי" על הרגעים שקדמו לדברים: "אני נמצא בוועידת הביטחון במינכן, ומה שקרה שם זה שהקאנצלר האוסטרי וראש ממשלת פולין עלו לדבר. מורבייצקי לא התייחס למה שכולם רצו לדעת". הוא הסביר כי למרות שתכנן לשאול שאלה כללית, החליט להעלות את הנושא מפני שבאותם רגעים חש "מוצף בזכרונות מהבית, כשאמא ז"ל סיפרה על השכנים והחברים הפולנים שהסגירו אותם לנאצים". 
ברגמן הסביר: "אמרתי לו תראה, לפי החוק שהעברתם, למרות שאמרתם שלא תעשו זאת, אני נחשב עבריין כי דיברתי עם חלקם של הפולנים בשואה". הוא הוסיף כי "ראש הממשלה הפולני לא התבלבל והמשיך לדבר באותה מגמה, שאסור להמשיך להפיץ שקרים. שישה מיליון פולנים נהרגו במלחמה, פולנים מתו כשהם הצילו יהודים". העיתונאי ציין כי "ראש הממשלה הפולני אמר כי לא יעמידו אותי לדין על הדברים שאמרתי". 
"לצערי הרב הקהל הגיב בנימוס אירופי מאופק", ציין העיתונאי, "איש לא קם ולא מחה על התשובה המקוממת. ראש ממשלת פולין יכול היה להביע סימפטיה, ואפילו לא חשב להתנצל על מה שקרה". הוא סיים את דבריו בתהייה: "יכול להיות שהוא אמר זאת בכוונה, ומה שבטוח שזו לא היתה פליטת פה כי הוא חזר על זה שלוש פעמים".