עו"ד יעקב וינרוט מלווה את ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר שנים ארוכות, ונראה שהיחסים ביניהם כוללים הרבה יותר מיחסי עורך דיו - לקוח, ועברו למישור החברי, לא פעם גם מגן וינרוט על נתניהו בתקשורת וגם הערב (שבת) בחר לעשות כן ברשת כאן ב', בראיון בו התייחס להמלצות המשטרה החמורות על נתניהו, כולל המלצה להעמידו לדין על שוחד.  
 "ככל שהדבר נוגע לביבי הרי מדקדקים איתו כחוט השערה שלא נולדה, וזה גורלו של ביבי אבל זה האידך גיסא של ההצלחה שלו. לדאבוני אמרתי לו פעם שזה גורלו. לעולם לא ניפטר מזה", אמר וינרוט. לדבריו, נתניהו הוא "נהנתן קטן מאוד" ואין ממש בפרשות השונות בהן חשוד: "מי שהיה יודע את העובדות ואת הנתונים לא היה שופט אותו. לא כל העובדות ולא כל הנתונים ידועים, ויש דברים שאני אף פעם לא אומר אותם ואלה דברים שמסבירים לי מאוד את ההתנהגות של ביבי. הוא נהנתן קטן ביחס למה שמייחסים לו. ביבי הוא לא איש של כסף, אם ביבי היה רוצה לעשות כסף הוא היה היום מולטי מיליארדר תוך כמה שנים שהוא מחוץ לפוליטיקה". 

"החיבור בינינו הוא השגחה" 

עורך דינו של ראש הממשלה נשאל איך לקוחו מחזיק מעמד מול גל החקירות וההמלצות והשיב: "לא פעם אני עומד משתומם, משתומם מאוד. אני שואל את עצמי: ריבונו של עולם, השעות שהוא מבזבז איתי אלו שעות מדינה. מוטב היה לולא היו מעמידים את ביבי בסיטואציה הזו, זה לא מוסיף לתפקודו של אף אדם. אבל יש לו תכונה של רב ריכוזיות, הוא מולטי טסקינג, יש לו יכולת פנטסטית של הפרעת קשב". 

נתניהו בנאום שנשא לאחר פרסום ההמלצות. צילום: אבשלום ששוני
נתניהו בנאום שנשא לאחר פרסום ההמלצות. צילום: אבשלום ששוני

לדברי וינרוט, ראש הממשלה מצליח "לעצבן" את האליטות של השמאל כיוון שהוא שונה מכל קודמיו: "ביבי הוא הנמסיס של התקופה שקדמה לו, שהייתה תקופה של שלטון מפא"י, של משטר מרוכז ושל כלכלה מאוד ריכוזית ומשנה מאוד סדורה של מה מותר ומה אסור, והמשנה הייתה בנויה על השמאל. פתאום בא בחור עם פני ילד ולוקח להם את השלטון, ועושה את זה באומנות ומרגע שנכנס הופך את הכל. אם תראה את התמונה של מדינת ישראל היום ומדינת ישראל של לפני שנות השמונים, ביבי מנפץ את החלומות הקדושים, הוא קפיטליסט והם לא הורגלו לשמוע את הדברים האלה. הם לא הורגלו שאיש ימין יעלה לשלטון, איש ימין מהסוג של ביבי". 

כשנשאל וינרוט על החיבור בינו לבין נתניהו והאם יש שם אהבה, הסביר: "כמו כל דבר אי אפשר להסביר את זה אלא כהשגחה. אני לא הכרתי את ביבי, אני לא איש של ביבי, הוא לא הכיר אותי. היה ערב של התרמה בבית החולים לניאדו בנתניה, ותוך כדי דיבור שאני נאמתי שם העבירו לי פתק, בו נכתב שראש הממשלה נתניהו מבקש ממני לחייג אליו לטלפון. אז בכלל לא היו פלאפונים. זה היה בפרשת בראון חברון שהתפוצצה בשבת ואני מיד עם צאת השבת הלכתי ללניאדו ולא ידעתי מהפרשה. רק בדרך מירושלים חברים סיפרו לי את הסיפור וככה התחילה הפגישה ביני לבינו". 
וינרוט, שמתמודד בימים אלו עם מחלה קשה,  נשאל מדוע אינו פורש ומבלה עם משפחתו: "עוד לפני שחליתי, כשהייתי בן 65-66 הגעתי לרב חשוב בבני ברק, נכנסתי אליו ואמרתי לו שאני רוצה לפרוש ולשבת וללמוד. הוא אמר לי בשום פנים ואופן לא. הוא אמר לי אתה חייב להמשיך לעבוד. זה היה אז, היום הפחתתי את שעות העבודה קצת, כי הרופאים ציוו עליי לעבוד, הם ציוו עליי להמשיך בשגרת חיים ולהמשיך לעבוד ".