במערכת הפוליטית מעריכים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי למנוע היום ניסיון של ח״כ שרן השכל (הליכוד) לקדם בוועדת השרים לחקיקה הצעת חוק לסיפוח בקעת הירדן. ״בקעת הירדן היא נכס אסטרטגי־ביטחוני של מדינת ישראל ושוררת בקונצנזוס לאומי ופוליטי. גם בהסכם הימני ביותר וגם בשמאלי ביותר הבקעה נכללת כחלק בלתי נפרד מהמדינה שלנו", אמרה השכל.



"בתמיכת חברי הליכוד, שדורשים את השינוי המתבקש, בתמיכת הממשלה, שיש בה רוב דרוש להעברת הצעת החוק יחד עם חברי מוטי יוגב ומיקי זהר, אני גאה להוביל את הצעת החוק להחלת החוק הישראלי על בקעת הירדן", הוסיפה.



לדבריה מתיישבי הבקעה מהווים חיץ ביטחוני על גבולה של ישראל, מסכנים את נפשם וניצבים בחזית, אך בינם לבין שאר תושבי הארץ קיים אי שוויון מוחלט. "המתיישבים נחשבים לאזרחים סוג ב' וחלים עליהם חובות, אולם לא זכויות. זהו מצב אבסורדי שיש לתקן באופן מיידי, ויפה שעה אחת קודם".



"זהו צעד ראשון בהחלת חוק וסדר, באזור שזה 50 שנה תושבי המקום לא ידעו מה יוליד יום, לא קיבלו גיבוי בפיתוח ותשתיות", אמרה. עם זאת, לאור המחלוקת עם ארה"ב, בעקבות דברי ראש הממשלה בסיעת הליכוד על כך שמתקיימים מגעים לכאורה עם ממשל טראמפ על החלת הריבונות ביו"ש, דבר שהוכחש בתקיפות על ידי הממשל, שטען אף כי מדובר ב"שקר", בליכוד מעריכים כי ראש הממשלה יטיל וטו על ההחלטה.