האם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, לא דייק בכל הנוגע לדבריו לגבי הסכם ניגוד עניינים, עליו הכריז שחתם לפני כניסתו למשרדי הממשלה בתור שר האוצר? על פי טענות שהועלו היום (ראשון) על ידי אראל סג"ל ושמעון ריקלין בתוכניתם ב"גלי צה"ל", לפיד עצמו טען כי מדובר בהסכם שחתם והזכיר בו את ארנון מילצ'ן, כמי שהיה מעסיקו בעבר, אך בפועל, שמו של מילצ'ן לא מופיע בהסכם.

הכל החל בעקבות ראיון של לפיד במהדורת "החדשות" ביום חמישי האחרון, אליו הגיע על מנת לדבר על פרשיות נתניהו ועל המלצות המשטרה, בעיקר לאחר ששמו השתרבב כעד תביעה בפרשת 1000. במהלך הראיון אמר לפיד "מילצ'ן היה מעסיק שלי למפני 22 שנה. בדיוק בגלל הטענות האלה לניגוד עניינים, הלכנו למשרד המשפטים, סגרנו וחתמנו את הסכם בעניין". מיש עתיד נמסר בתגובה: "ברגע שיאיר לפיד נכנס לפוליטיקה, הוא פעל לפי הנחיות משרד המשפטים, וכל הניסיונות שישנם לא ישנו את העובדה שראש הממשלה בנימין נתניהו חשוד בקבלת שוחד".

ריקלין הוסיף לאחר מכן: "אנחנו לא טוענים שנתניהו אשם וגם אחרים ולמה אותו חוקרים ואותם לא. אני אומר לכם שנתניהו לא אשם, הוא לא נטל כסף מאחרים. חשוב לי להדגיש את זה. את האחרים לא בודקים. המשטרה לא מחפשת את האמת, אלא את הראש של נתניהו. השניים גם העלו תהיות רבות לגבי מספר פרשיות אשר לא נפתחו לגביהן שום חקירה, והזכירו שני אייטמים שעלו באתר 'וואלה' על ידי אלדד יניב לפני מספר שנים, אבל נמחקו מהרשת יממה לאחר פרסומן (לגבי פואד בן אליעזר ז"ל ואהוד ברק). אני אומר שאם יש הסכם ניגוד עניינים האלה, בין לפיד למילצ'ן, שיראו אותו. אנחנו מדברים עם עובדות ועל מה שחתום".
הפרשיות מסתבכות. ארנון מילצ'ן. צילום: AFP
הפרשיות מסתבכות. ארנון מילצ'ן. צילום: AFP