הסכינים נשלפות? המתיחות הפנימית במפלגת העבודה באה היום (שני) לידי ביטוי בישיבת סיעה סגורה, שבה חברי כנסת מתחו ביקורת על יו"ר המפלגה אבי גבאי וטענו לחוסר דמוקרטיה במפלגה. חבר הכנסת עמיר פרץ שהפסיד לגבאי בקרב על ראשות המפלגה אמר: "יש בעיה של אווירה אנטי דמוקרטית במפלגה והסיעה הזו הופכת למנזר השתקנים. יש תחושה שאסור להשמיע מילת ביקורת וזה נהיה לא לגיטימי להביע ביקורת. מנסים להשתיק אנשים בכל מחיר וזה יוצר מרמור או תחושה, שגם לידי ביטוי בתקשורת, שהר הגעש עומד להתפרץ".

חבר הכנסת חיליק בר אמר לגבאי: "הציבור לא מכיר אותך מספיק כי פעם אתה ימין ופעם אתה שמאל". חבר הכנסת יוסי יונה אמר לגבאי: "מצופה ממך שתתאם איתנו את האמירות שלך, שגורמות לנו לא אחת למבוכה". 

אבי גבאי, לבני והרצוג. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אבי גבאי, לבני והרצוג. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
בפתח הישיבה אמר גבאי כי ערך לאחרונה שלושה סקרי עומק מהם עולם כי המפלגה נעה בין 16 ל-17 מנדטים. עוד אמר כי בסקרים נבדקה גם האפשרות שמפלגת התנועה בראשות ציפי לבני תתמודד לבדה בבחירות, וסיפר במקרה כזה "מפלגתה של לבני בקושי עוברת את אחוז החסימה ואפילו עזיבה שלהם מוסיפה לנו מנדט מהליכוד". הוא אמר את הדברים על רקע דיווחים לפיהם לבני ערכה לאחרונה סקרי עומק לבחון אפשרות של הליכה עצמאית בבחירות.

דיווח: מפלגת "העבודה" לא תיקרא כך יותר

לפי דיווח בחדשות עשר, אבי גבאי וציפי לבני דנים באפשרות להקים מפלגה מאוחדת לקראת הבחירות הקרובות, תוך שילוב בין "התנועה ו"העבודה", שתישא שם חדש.

בפרסום נטען כי כוונתו של גבאי היא להשאיר את לבני במפלגה. לבני לא תרוץ במסגרת מפלגת העבודה, ולכן גבאי הציע לה למזג את שתי המפלגות לכדי מפלגה אחת, מה שיגרום לכך שמפלגת "העבודה" תחלוף מהעולם. מהח"כית לבני נמסר בתגובה לדיווח כי היא "תמשיך לדבר עם הציבור על דרך ומדיניות. זה נכון גם עניינית וגם מחזק אותי פוליטית".