לאחר נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במינכן, בו הציג חלק מהמזל"ט האיראני שיורט על ידי צה"ל, ואיים כי ישראל תתקוף את טהרן, אם תצטרך, איים הבוקר (שלישי) בכיר איראני על ירושלים, כשאמר: "אם נותקף - תל אביב תושמד".



"לגבי המילים הלא נבונות של נתניהו", אמר הבכיר האיראני מוחסן רזאי, "אני צריך לומר שאם הישראלים ינקטו בכל מהלך מבצעי - נשטח את תל אביב ולא ניתן לנתניהו שום הזדמנות לברוח".



רזאי, שדבריו הובאו בסוכנות הידיעות האיראנית הרשמית "פארס", טען שדברי נתניהו במינכן היו שייכים ל"עולם התאטרון" ומהווים חלק מ"משחק ילדותי". לטענתו, "המנהיגים האמריקאים והישראלים לא מכירים את איראן ואינם מבינים את עוצמת כוח ההתנגדות, ולכן הם ממשיכים להפסיד".



נתניהו מציג חלק מהמזל"ט בוועידת מינכן לביטחון. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
נתניהו מציג חלק מהמזל"ט בוועידת מינכן לביטחון. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ



כזכור, לפני כשלושה ימים אמר רה"מ בוועידת מינכן לביטחון כי "המשטר האיראני מתעלל בעמו, איראן היא לא גרמניה הנאצית ויש הרבה הבדלים. יהודים באיראן לא נשלחים לתאי הגז וכמובן שיש הרבה הבדלים, אבל יש גם הרבה נקודות דומות: איראן אומרת כל הזמן שהיא מעוניינת להשמיד את ישראל והיא מאיימת על העולם באלימות ותוקפנות".



לדבריו, "איראן צריכה לבחור אם להיות מדינה או בעיה והם בחרו להיות בעיה. מבחינתי זה האיום הגדול ביותר על העולם, לא רק על ישראל על העולם כולו, על מוסלמים ועוד. הם מאיימים גם עליכם".



"חשבתי על ההתפתחות הזאת של איראן בזמן האחרון", המשיך ראש הממשלה, "אמרנו שיש לנו קווים אדומים, אנחנו נמנע מאיראן להתבסס בסוריה. אבל איראן מנסה לחצות את הקווים האדומים האלה. בשבוע שעבר האומץ שלהם הגיע לגבהים חדשים, הם שלחו מל"ט לתוך ישראל, כשהמל"ט היה בישראל הפלנו אותו. ישראל לא תאפשר לאיראן להקים כוח בגבול שלנו. אנחנו נתקוף לא רק מול השליחים של איראן, אם נצטרך נתקוף גם איראן עצמה".