חשיפת מעריב על הדיל שהציע לכאורה מקורבו של ראש הממשלה ניר חפץ, במסגרתו תמונה השופטת הילה גרסטל ליועמ"ש בתמורה לסגירת תיק נגד שרה נתניהו, ממשיכה לעורר הדים. פרשן ערוץ 10 ברוך קרא התייחס היום (שלישי) לפרשה בגל"צ: "זה סיפור מופרע. יש כאן חמישים גוונים של שחור אפרפר. בעולם השיחות שמתנהלות מהסוג הזה דברים נאמרים בכל כך הרבה דרכים. אני לא מעלה על דעתי שגרסטל תמציא סיפור כזה, אך צריך לשאול על הניואנסים בדברים שנאמרו. זה סיפור שאין דרך אחרת אלא להכחיש אותו".




לדברי קרא. "דבר אחד שאין עליו ספוקלציה הוא שגרסטל העידה על כך במשטרה. צריך לבדוק איך ומה בדיוק קרה ולמה עדותה של גרסטל התקבלה רק עכשיו. איך שלא מסתכלים על זה הסיפור הזה נראה מוזר". 

קרא סיפר כי "גרסטל היתה מועמדת לתפקיד היועמ"ש. היו כאלה שרצו יותר ורצו אותה פחות. היא לא קיבלה את מספר הקולות הדרוש לעבור. צריך להיות מאוד זהירים בהסקת מסקנות כאלה ואחרות. הדבר הזה מעורר הרבה מאוד שאלות". 

השופטת הילה גרסטל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
השופטת הילה גרסטל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
העיתונאית אילה חסון אמרה: "אני מעריכה את השופטת גרסטל. היא סולקה כי היא מתחה ביקורת על המערכת. היתה מקורבת מאוד ליהודה וינשטיין. אלי קמיר (יועץ התקשורת שנעצר הבוקר בפרשת בזק) החזיק בנאמנות את המשרד של ויינשטיין בזמן שהוא עסק במשרה הציבורית שלו. להערכתי קמיר מיודד עם גרסטל. אם היה דבר כזה בזמן אמת, חובה עליה להודיע למשטרה ואם היא לא עשתה זאת, זה רעידת אדמה בפני עצמה. אם היית עד לעבירה חובה לדווח על כך".

לדברי חסון, "זה מאוד מזכיר את פרשת בראון - חברון. הנושא של היועץ המשפטי חשוב לדרג הגבוה. יש יועץ שסוגר תיקים ויש כאלו יותר נוקבים. אני חשפתי ב-97 את הפרשה והחשיבות במינוי היועמ"ש הייתה לאריה דרעי, שקיווה שהוא יטיב איתו. בסופו של דבר המינוי של רוני בר און סוכל. בעקבות הסיפור הזה נוצר רף במגזר הציבורי שצריך לעבור".
חסון הזכירה כי "הייתה המלצה להגיש נגד דרעי כתב אישום ודוח חמור של פרקליטת המדינה ובסופו של דבר היועמ"ש חשב אחרת. מבחינתי החשיפה של הדברים הייתה מאוד דרמטית. היחיד שתבע אותי אז דיבה היה הקבלן דודי אפל".