הוועדה המשותפת לוועדת הכנסת ולוועדת החוקה בראשות חה"כ אמיר אוחנה, היתה אמורה להתכנס היום (רביעי) ולהצביע לקריאה ראשונה על הצעת חוק-יסוד: ישראל – מדינת הלאום של העם היהודי. אלא שחילוקי דעות בקואליציה על נוסח החוק גרמו לביטול הישיבה, לשמחת אנשי האופוזיציה. 

חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) אמרה כי ‫"בוטלה הישיבה שהיתה אמורה לבטל את מגילת העצמאות ולשנות בימי הדמדומים של הממשלה את אופי המדינה. מי שניסה להשתלט במחשכים על כל מוסדות הדמוקרטיה, רוצה לבטל את הדמוקרטיה עצמה. אין להם מנדט".

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) בירך גם הוא על ביטול הדיון בחוק הלאום הבוקר: "קורסים הניסיונות להסיח את דעת הקהל מפרשות השחיתות של נתניהו. אנחנו יודעים שזה עדיין לא הסוף, כי  גזענות והסתה תמיד היו מפלטם של המושחתים. כראש ממשלה חשוד, נתניהו הוא מסוכן במיוחד - וזו סיבה נוספת מדוע צריך להביא את כהונתו לסיום באופן מיידי".

חוק הלאום נועד לעגן בחוק-יסוד את מעמדה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, את אופייה כמדינה יהודית ודמוקרטית, את סמלי המדינה, את ירושלים כבירת ישראל, את השפה העברית כשפה הרשמית, את עקרון השבות ואת עקרון קיבוץ הגלויות.

כמו כן, מוצע לעגן את הקשר עם יהודי התפוצות, לתת זכות לשימור מורשת לכל תושבי ישראל ללא הבדל דת או לאום ולעגן את השמירה על המקומות הקדושים לכל הדתות. כמו כן מוצע לקבוע את לוח השנה העברי כלוח הרשמי של המדינה ואת יום העצמאות, חגי ומועדי ישראל וימי הזיכרון בחוק-יסוד. בנוסף, קובעת הצעת החוק כי המשפט העברי ועקרונות מורשת ישראל ישמשו כמקור השראה לבית המשפט בפירושם.