על רקע המלצות המשטרה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיקים 1,000 ו-2,000, ובעקבות הפיכתו הצפויה לנחקר בפרשת בזק (תיק 4,000), שוחחה ענת דוידוב בתכניתה ב-103FM עם אלוף בן, עורך 'הארץ', שהתייחס לתמיכה העיוורת בנתניהו למרות הפרשות נגדו: "אף אחד לא רוצה ללכת לכלא כדי להגן על הבוס שלו".


רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 


"אני חושב שתם עידן בישראל", קבע בן, שהסביר: "שלטונו של נתניהו נכנס לשלבים הסופיים. חתימתו של פילבר על הסכם עד מדינה משנה את התמונה בחקירות ואחרי הסכם כזה מתחיל מאבק מסוג אחר שנתניהו ייאלץ לצאת אליו. כל המנהיגות שלו הייתה בנויה על הכבוד כלפיו, הדבר הזה הלך לאיבוד".

"כשהייתי כתב מדיני", המשיך עורך 'הארץ', "ואהוד ברק היה ראש הממשלה וניסה להשיג הסכם שלום עם סוריה התחלתי לראות את חוסר האמון והזלזול כלפיו וכך החלה קריסתו. אנחנו מתחילים לראות גם את קריסתו של נתניהו - זה החל בהקלטות הבן יאיר ואשתו שרה ומשם זה רק מתדרדר".

 

איש התקשורת חשף כי "מי שפרסם אותם היה קרוב מאוד לנתניהו והרגיש שזה הדבר הנכון לעשות. ישנם המון דברים שעוד לא יצאו. עד היום אף אחד ממקורותיו של בן כספית לא יצא לתקשורת לספר שהיה עליו לעבור שיחה עם רעיית ראש הממשלה כשנבחן לתפקיד קרוב לראש הממשלה. מעתה הכל יתחיל לצאת ולשחוק את עוצמת הסמכות של נתניהו".

"המעגל הפנימי נפרץ", הכריז. לדבריו, "אף אחד לא רוצה ללכת לכלא כדי להגן על הבוס שלו והתגובות הם כבר אחרות היום. כמה עוד אפשר להגיד שמדובר ברדיפה של התקשורת? אי אפשר לומר עוד שלא היה כלום כי אין כלום. מפכ"ל המשטרה הופיע אתמול בכנסת למה שאמור היה להיות טקס השפלה שלו וטען שתגובות כנגדו הזכירו לו תגובות של ארגון פשע. הוא לא היה מתבטא כך אילו היה יודע שהוא נמצא בסכנה".

ואולם, הוא ציין כי "נתניהו נהנה מתמיכה בקואליציה שלא רוצים לפרקה והצליח למצב את עצמו כך שאם הוא יעזוב, אז שלטון הימין ייפול. הסקרים מהשבוע האחרון אף מראים שאין שינוי בהעדפת הציבור על מדיניות הליכוד. אין זה אומר שלא יכול להיות מנהיג אחר במקום ראש הממשלה".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן