מתייחס לחקירות: ראש הממשלה בנימין נתניהו בחר הערב (רביעי) לא להתייחס להפיכתו של שלמה פילבר לעד מדינה נגדו בתיק 4,000 (פרשת בזק), בנאום שנשא במסגרת ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארצות הברית, שהתקיימה בירושלים.


בפתח דבריו אמר נתניהו, "אנחנו מסייעים לכל האנשים כלפי העולם. בזכות המודיעין של ישראל נמנעה הפלה של מטוס אוסטרלי והרג בל ישוער, וצריך לומר כל הכבוד למודיעין הישראלי שמגן לא רק על אזרחי ישראל, אלא גם על אזרחים רבים בעולם. זה אחד מעשרות פיגועים שנמנעו ברחבי העולם".

הוא הוסיף כי "יש שינויים גדולים באזור. מדינות ערב רואות בישראל לא אויבת, אלא שותפה כנגד האיומים הרבים. מצד אחד דאעש, מצד שני איראן. בשבוע שעבר הפלנו מלט איראני שחדר לשטחנו. התקפה ללא פרובוקציה והם עושים זאת בסוריה, תימן, סעודיה ומצרים. הסכם הגרעין העשיר את איראן".


"איראן היא הכוח ההרסני ביותר במזרח התיכון", הוסיף נתניהו. "רבים מאזרחי איראן לא תומכים בשלטון ורוצים ליהנות מהטכנולוגיה הישראלית שמובילה במספר תחומים. יש לנו בריתות חדשות במזרח התיכון".

טרם נאומו, אמר הבוקר נתניהו לשרי הממשלה, בפתח ישיבת הקבינט הביטחוני, כי "כמו שאתם רואים. עסקים כרגיל, אני ממשיך לעבוד למען המדינה".

בשעות אחר הצהריים ערכה המשטרה עימות ראשון בין יועץ התקשורת של רה"מ, ניר חפץ, למנכ"ל וואלה אילן ישועה, במסגרת ביסוס החשדות לפיהן ניתנו למנכ"ל אתר האינטרנט הנחיות באמצעות גורמים חיצוניים, לרבות חפץ, לפעול למען סיקור אוהד עבור רה"מ ובני משפחתו. במסגרת העימות חזר ישועה על עמדתו, לפיה הוא נדרש על ידי בעלי האתר לדאוג לסיקור האוהד לראש הממשלה.


בתוך כך, המשטרה מתכוונת להעביר את עד המדינה שלמה פילבר למתקן מבודד שבו ישהה במהלך הימים הקרובים, ומשם ימסור עדות מפורטת ונרחבת על כל הידוע לו בהקשר לפרשת בזק, והקשר בין בעלי החברה שאול אלוביץ' ונתניהו, מקורבו ואיש סודו.

בדיוק כפי שנהגה בפרשת הצוללות, עת נכתב הסכם עד המדינה עם מיקי גנור וכן בפרשת הקלטות, שם נחתם הסכם דומה עם ארי הרו, מבודדת המשטרה את עדי המדינה משאר הנחקרים והעדים המגיעים למשרדי להב 433 בלוד ומאפשרת להם סביבה רגועה יותר ותחושה שנבדלת מזו שחש חשוד, נחקר או מוסר עדות.  

חשיפת מעריב: ניר חפץ הציע לכאורה לשופטת גרסטל מינוי תמורת סגירת חקירה נגד שרה נתניהו