יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל פנה היום (חמישי) לבג"ץ בדרישה להשהות את מתן פסק הדין בעתירות הנוגעות לפיצול תאגיד השידור לשני גופים, לאור עדותו של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר במשטרה. ח"כ כבל מבקש כי בית המשפט יורה ליועץ המשפטי לממשלה להגיש לו וליתר בעלי הדין במועד הראשון האפשרי מבחינת התפתחות מהלכי החקירה בתיק 4,000 את תמליל עדותו של פילבר בסוגיה.



רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 



"בימים האחרונים אירעו התפתחויות בתיק חקירה הקרוי בתקשורת "תיק 4,000", שעניינו חשד לעבירות בתחום טוהר המידות במשרד התקשורת. דווח כי פילבר חתום על הסכם עד מדינה ובמסגרתו החל למסור עדות ובה פרטים אודות מעורבותו של נתניהו בהחלטות בתחום סמכויותיו של שר התקשורת", נאמר בפנייתו של ח"כ כבל.



ח"כ כבל טען באמצעות בא כוחו עו"ד יובל יועז, כי "עדותו של מר פילבר הנמסרת בימים אלה לחוקרי המשטרה עשויה לשפוך אור, באמצעות דיווח מכלי ראשון, על אודות סוגיות הרלוונטיות לשם הכרעה בעתירות המונחות בפני בית המשפט ובפרט בסוגיה שעניינה תכליתו האמיתית של תיקון מספר 8 לחוק השידור הציבורי הישראלי, שעניינו פיצול התאגיד לשני גופים".



ח"כ טוען כי לעדותו של פילבר עשויה להיות חשיבות רבה בהבהרת תכליתו האמיתית של אותו סעיף של פיצול התאגיד שלגביו נדרש בג"ץ להכריע בעקבות עתירות שהוגשו לו.