שרי הליכוד מתחלקים כעת לשני מחנות לא שווים, המחנה המגבה את נתניהו בפה מלא ובפומבי והמחנה ששומר על זכות השתיקה, לפחות בינתיים. בצד הקולני, שרת התרבות מירי רגב עם נאום פרשת 7000 בכנסת, איתה נמנים גם השרים יריב לוין וזאב אלקין. קבוצה גדולה יותר הם השרים ששותקים מאז התפוצצה פרשת 4000 וגיוסו של מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, כעד מדינה. גם בשיחות סגורות השרים משתדלים לא לצאת בהצהרות גדולות שיכולות לסבך אותם ומבקשים לראות מה יעשו השותפות הקואליציוניות אבל רבים מהם מסכימים כי מדובר בתקופה מכרעת לממשלת נתניהו. 



מי שדווקא מוכנים לדבר הם שרי הליכוד לשעבר: "לדעתי הוא צריך לדעתי להתמקד בהגנה שלו ובטיפול בהגנה שלו", אומר רוני מילוא, לשעבר שר המשטרה בממשלת שמיר: "הוא צריך לחשוב על בניית מישהו שיוכל להמשיך אחריו בהנחה שהוא יצטרך לעזוב מסיבה כלשהי וזה לא קורה. ההפך, כל אחד שמגלה סימנים של פוטנציאל להחליף אותו הוא משתדל להחליש את כוחו", הוסיף. 

"כל עוד שהעניין לא התבהר, למה שייצא לנבצרות?" אומר שר הביטחון לשעבר משה ארנס: "גם מי שדורש ממנו לצאת לנבצרות לא נוקב בשם האיש שצריך לקחת את מקומו, לכן הדרישה הזאת היא ממש ריקה מתוכן". ארנס סבור כי כל דחיקה ברשויות לסיים את החקירות מהר אינה נכונה: "לו הייתי מטיל ספק במערכות שפועלות, במשטרה בפרקליטות והייתי חושב שהן לא עושות את עבודתם הייתי חושב שצריך לזרז את העניינים אבל האמת היא שהם פועלים בצורה טובה ועל כך צריך להתגאות". 
שר המשטרה לשעבר מילוא נזכר כי גם בעבר תקפו את המשטרה: "בתקופתי היו החקירות של אריה דרעי ואני זוכר את ההתקפות של אנשי סיעת ש"ס היו הצעות לסדר ושאילתות בלי הפסקה כדי לנסות להגן על אריה דרעי כמו שמנסים להגן על ביבי ואני עמדתי מול ההתקפות האלה ונתתי למשטרה גיבוי". 
למילוא יש גם ביקורת כלפי השר לביטחון פנים גלעד ארדן: "אני חושב שהוא צריך לחשוב על התפקיד שלו ותפקידו להגן על המשטרה ולהדוף את ההתקפות עליה, זה תפקידו, הוא אחראי על המשטרה ומבחינה ציבורית חייב לעמוד מול ההתקפות האלה והוא לא עושה את זה".