ניקי היילי אמרה היום (חמישי) כי התוכנית שתכנן ממשלו של טראמפ, אשר זכתה לשם "עסקת המאה", "תמצא חן בעיני גם בעיני הפלסטינים וגם בעיני הישראלים". היא הוסיפה כי הנציגים האמריקאים למשא ומתן בין הצדדים, חתנו של הנשיא ג'ארד קושנר ושליח ארה"ב למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט, "עדיין מתלבטים לגבי מספר סוגיות". 



רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


כזכור, היילי נשאה דברים באו"ם לאחר נאום של אבו מאזן, בו הציע המנהיג הפלסטיני להקפיא את הבניה בהתנחלויות. "איך זה הגיוני שאחרי מאות של החלטות של האו"ם ו-86 החלטות של מועצת הביטחון, אף אחת מהן לא נראית בשטח?" הוא שאל, "ישראל מסרבת לקיים את תנאי האו"ם, משה שרת אף התחייב לקיים אותן, אך ישראל מסרבת. ישראל מתנהגת כמדינה שמעל לחוק, היא הפחה את הכיבוש מזמני לפרוייקט קולוניאלי. הכיבוש ב-1967 הפך לקבוע, היא בנתה התנחלויות בכל מקום שהיא תרצה, איך זה קורה? ישראל סגרה את הדלת כלפי פתרון שתי המדינות. אין לנו בעיה עם היהדות, אלא עם מי שמסרב לתת לנו את הזכויות שלנו".



"אם ישראל רוצה לקחת את הסמכויות ביהודה ושומרון, היא מוזמנת", הוסיף יו"ר הרשות. "אנו מחויבים לפעילות פוליטית ודיפלומטית ודוחים את האלימות. אנחנו ממשיכים להושיט את ידינו לשלום על בסיס גבולות 67', אך נמשיך להתנגד לכל דרישה שפוגעת בלגיטימיות שלנו. אנחנו מוכרים כמדינה משקיפה באו"ם, מוכרים על ידי 138 מדינות כמדינה, אך יש מדינות שלא מכירות בנו. הכרה לא פועלת נגד משא ומתן, אלא מקדמת אותה, ואני קורא לכל המדינות שלא מכירות בנו להכיר בנו, ונפעל ביתר שאת להצטרף ולקבל הכרה מעוד ארגונים בין לאומיים".



"אמנם עבאס עזב, אך אפנה אליו", השיבה לו היילי, והמשיכה: "כשהממשל החדש עלה לשלטון, זה היה אחרי מעבר החלטה 2334, טעות קשה של הממשל הקודם, היא העבירה מסר שאפשר לקבוע תכתיבים לישראל, ואנחנו נלחמים במצב הזה, אך זה לא אומר שאנו נגד הפלסטינים, אנחנו מכירים בסבלכם ומושיטים לכם יד, אנחנו מכירים בך כמנהיג הפלסטינים, אך לא אשמע להצעת סאיב עריקאת ואשתוק".



היא הסבירה אז כי "יש לכם שתי אפשרויות - הנתיב של דרישות, ואלימות, שיוביל לכאב, או נתיב המשא ומתן, הנתיב הזה פתוח למנהיג הפלסטיני, אם תבחר בו. אנחנו יודעים שההחלטה להעביר את השגרירות, אתה לא חייב לאהוב אותה או להסכים איתה, אך היא תתקיים. אתה יכול להמשיך לסרב, או ללכת עמנו למרות ההחלטה, ולהתקדם. הגישה שלך נוסתה ונכשלה, אנחנו מקדמים חשיבה חדשה, ארצות הברית מוכנה לעבוד עם ההנהגה הפלסטינית, אנחנו מוכנים לדבר אך לא נרדוף אחריך".