פרשן ערוץ 2 אמנון אברמוביץ' הוא מהוותיקים ומהידועים בתקשורת, ומעולם לא הסתיר את תפיסת עולמו שמצויה בשמאל. מאז ההתנתקות מיישובי גוש קטיף ב-2005, מלווה אותו גם המשפט שאמר כי יש "לאתרג" את ראש הממשלה אז אריאל שרון, שהוביל את ההתנתקות, והיה מסובך אז במספר פרשיות שנחקרו במשטרה, בהן פרשת האי היווני. בסרטון שהופץ לאחרונה ברשת, נראים קטעים מהארכיון ובהם מספר אמירות מעניינות מאוד שאמר אברמוביץ' דווקא בהקשר של ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט. 


 


הסרטון נפתח בקטע מתוך ראיון של אברמוביץ' לאילנה דיין ובו הוא אומר "אני דבק במשל האתרוג". בקטע נוסף נראה אברמוביץ' בקטע פרשנות ביום הרשעתו של אולמרט בו הוא אומר: "אומר זאת כך, דין ראש ממשלה לא כדין אדם. בפרשת האי היווני כתב השופט יהושע מצא כי 'רה"מ הוא ככל אדם אך לא ככל אדם'. כאשר מעמידים ראש ממשלה לדין צריך לחשוב פעמיים או שלוש כי יש לזה השלכות רוחב לאומיות ובינלאומיות". 


בקטע אחר אמר הפרשן: "שימו לב למספר התיקים שנסגרו נגד אולמרט: הבית ברחוב כרמיה, הבית בכ"ט בנובמבר, פרשת בל"ל ואפילו המשק הפרטי ביישוב בנימינה. זאת אומרת, המדרון הארוך הזה לא יכול שלא להזכיר לנו את משפטו האלמותי של מני מזוז, 'מצאתי מדיניות של סימון מטרות וגיוס עמדות".  
בקטע נוסף אמר אברמוביץ': "יש כאן משהו מאוד עמוק, אם אתה חוזר למשפטים של שנות ה-90', נאמן, גיורא לב, רפול, קהלני, שורה של משפטים, אתה יודע מה אמר שם השופט אהרון ברק? 'רבותי תפסיקו לדחוק את הכל לתחום הפלילי, תשאירו משהו ללא יאה, ללא נאה, ללא אסתטי. אל תמהרו לצרוב אנשים בסטיגמה פלילית, הלוואי והייתי אופטימי שמהיום יהיה חשבון נפש משפטי וחברתי עמוק".