האם משטרת ישראל הפעילה סוכן כדי לעקוב אחרי הפעיל החברתי אלדד יניב ואחרי פעילים נוספים במחאה נגד השחיתות? בכתבה שתשודר הערב (שישי) בחדשות ערוץ 10, טוען הכתב איתי רום שהתשובה לשאלה הזו היא חיובית, ואף מביא תיעוד של שיחה שערך עם הסוכן המשטרתי שלטענתו הופעל כנגד יניב. את הטענה על סוכן העלה יניב בתחילת השבוע בטוויטר, אך אז המשטרה הכחישה שהפעילה סוכן בקרב מי ממפגיני רוטשילד.



רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


הפגנת מחאה ברוטשילד בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני
הפגנת מחאה ברוטשילד בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני



בכתבה שתשודר הערב מספר הסוכן על העבודה עם המפעיל, התשלומים שקיבל במזומן וגם - ההקלטות שסותרות את תגובת המשטרה. בשיחה טוען המפעיל: "במסגרת העבודה כתבתי בין היתר תגובות לימניים בפייסבוק, כמו כל שמאלני שמגיב נגד ביבי, וכל זה כדי לבנות עצמי פרופיל ושם מסוים. כפעיל שמאל הייתי צריך להתחבר לפעילי המחאה כמו אייבי בנימין, אלדד יניב ומני נפתלי. הוא אמר לי (המפעיל) שהוא מחפש דברים חתרניים". בנוסף מספר הסוכן כי "המפעיל אמר ששמאלנים הם האנשים הכי הזויים ומטומטמים שיש".



אייבי בנימין, אחד מפעילי המחאה, שגם נגדו עקב הסוכן לפי דבריו, הגיב לכתבה: "יום אחד אני צועד בחולון, מוצא את הבחור הזה פצוע ומדמם. שאלתי מה קרה, הבנתי שהסתבך בקטטה. קניתי לו בקבוק מים, הזמנתי לו טיפול, הרגעתי אותו, חיכיתי איתו עד שיגיע האמבולנס. הוא אמר לי שהוא "מכיר" אותי מהמחאה, אפילו ביקש תמונה אחרי שניקה את הדם מהפרצוף. לא ידעתי שהוא סמוי שעוקב אחרי".



מני נפתלי מסר למעריב אונליין: "אני עליתי על הסוכן הזה והרגשתי שמשהו לא בסדר איתו. הרגשתי שאין לו מה להגיע להפגנות נגד השחיתות. ישר חשדתי בו וניתקתי ממנו מגע. אני יש לי ניסיון של מאבטח בתחום הביטחון אני עשר שנים ומעלה. אם המשטרה מכחישה שהיא מפעילה סוכנים אז שתתבע אותו". 

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "צר לנו על הטעייה חמורה של הציבור בהקשר זה, שנובעת מתרגום מעוות של פעילות משטרתית במישור המודיעיני וחוסר הבנה מוחלט באשר למהו סוכן משטרתי. כפי שציינו בעבר, אנו שבים ומדגישים כי לא הופעל כל סוכן כנגד המחאה וראשיה. כפי שהכל יודעים, סוכנים משטרתיים מופעלים בעיקר כנגד ארגוני פשיעה ו/או פשיעה חמורה". 
 
"להבדיל אלף אלפי הבדלות, משטרת ישראל מבצעת כל העת פעילות מודיעינית שאיננה קשורה כל קשר בהפעלת סוכנים, זאת כחלק ממימוש תפקידה ואחריותה במניעה וגילוי עבירות, שמירה על הסדר הציבורי, ביטחון הציבור ושלומו", הוסיפו.