אחר הפיכתו של שלמה פילבר לעד מדינה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת בזק (תיק 4,000), ועל רקע זימונו הצפוי של רה"מ למתן עדות בתיק 3,000, חשף היום (שבת) יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי באירוע שבתרבות ביגור כי "גורמים בגרמניה מסרו שבמידה ותתגלה שחיתות בפרשת הצוללות העסקה תבוטל. לכן, אם נתניהו ייחקר באזהרה בפרשת הצוללות -  הם יעצרו אותה".



"במידה וראש הממשלה יחקר באזהרה בפרשת הצוללות הוא יהיה חייב להתפטר מתפקידו", קבע גבאי, שהסביר כי "עירוב של שחיתות בבטחון המדינה יוביל את הגרמנים לביטול עיסקת הצוללות ולפגיעה ישירה בבטחון שלנו. לכן, רק ראש ממשלה אחר יוכל לחדש את העיסקה".



בהתייחס להתקפות של גורמים בימין נגדו, אמר: "אני לא נעלב ואני לא מתרשם. מי שגדל במקומות שאני גדלתי ועשה את הדרך שאני עשיתי לא מתרגש מזה. אבל השתיקה של הימין מול הסגנון הזה מביכה".


כזכור, על רקע ההתפתחויות האחרונות בחקירות נתניהו, פרסם יו"ר המחנ"צ הודעה לחברי מפלגתו, לפני ארבעה ימים, בה הוא קורא להם להיערך לבחירות בתקופה הקרובה. "אירועי היומיים האחרונים והשעות האחרונות מבהירים היטב: תם עידן נתניהו", כתב אז בפתח דבריו.



"עלינו להיערך לבחירות בקרוב", הוסיף גבאי, "מגדל הקלפים העברייני שראש הממשלה בנה בשנים האחרונות – השחתת השירות הציבורי, הפגיעה בשלטון החוק, האיום על חופש העיתונות, ומעל לכל: הפילוג והשיסוי של קבוצות בחברה הישראלית זו בזו - קורס עליו ועל סביבתו. ראש ממשלה שהמנכ"ל שלו וראש הלשכה שלו עדי-מדינה חייב לסיים את תפקידו מיידית. ואת זה גם כחלון ובנט יבינו בימים הקרובים".



"תהליך הריפוי והתיקון של החברה הישראלית מהימים הרעים האלה יהיה ארוך", המשיך, "אבל אנחנו נעשה את זה. כדי שזה יקרה, על כולנו להתרכז במאמץ אחד: לנצח את הבחירות ולהביא לישראל ממשלה והנהגה ערכית, ישרת-דרך, נוהגת בשקיפות, לא מזגזגת ולא שפוטה של אף טייקון. זו חובתנו לציבור.



ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה אתמול כי "השאלה אינה אם נתניהו יהיה או לא יהיה ראש ממשלה, אלא כמה שנים ישב בכלא. הריקבון כה גדול, הצחנה כה עזה, הטבעת כה הדוקה, הראיות, העדים ועדי המדינה כה רבים - עד שהסיפור גמור".