אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) צפויים להגיע כבר ביום שלישי הקרוב למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בבירה, ולגבות עדות מנתניהו בפרשת בזק, המכונה פרשת 4000. כפי שפרסמנו בסוף השבוע, החוקרים מלהב 433 במשטרה, בראשותו של תנ"צ אלי אסייג, ניהלו שיחות תיאום מול לשכתו של נתניהו לגבי מועד חקירה שיתאים בלוח הזמנים של ראש הממשלה. כאמור, המגעים הללו נשאו פרי והערב (שבת) נודע על המועד. 

על פי התכנון, צוות החקירה הבכיר של היאל"כ בשיתוף נציג מהרשות לניירות ערך (ני"ע) יגיעו כדי לחקור את ראש הממשלה, בגין החשדות שעלו בפרשת בזק ואתר וואלה. בשלב זה נודע, כי תחילה החוקרים יגבו עדות מנתניהו. אולם, לפי האישור שניתן על ידי היועץ המשפטי לממשלה, שבחן את חומר החקירה שמתייחס לראש הממשלה ורעייתו, החוקרים יוכלו לשנות את הסטטוס של גביית העדות. לא מן הנמנע שיודיעו לנתניהו, כי הוא נחקר באזהרה, זאת בהתאם לפרטים שימסור ולצרכי החקירה. 

נוסיף כי בשלב זה מדובר בחקירה בפרשת בזק ואם יוותר זמן, וככל שהחקירה לא תתעכב יבקשו החוקרים לגבות עדותו של ראש הממשלה גם בנוגע לפרשת הצוללות אם כי ייתכן ועדות זאת תגבה במסגרת מועד נוסף שיתואם בין הצדדים. בנוסף נודע כי שרה נתניהו רעיית ראש הממשלה לא תיחקר באותו מועד וכי היא תוזמן לחקירה במשרדי היאל"כ בלהב 433 בלוד בדיוק כפי שנחקרה בגין מעורבותה בפרשת המעונות.

מהמשטרה ומדוברו של ראש הממשלה סירבו להתייחס למועד החקירה אולם אישרו כי הצדדים מתואמים ביניהם .