בעקבות הלחץ הישראלי - החוק הפולני לא ייושם במהלך הזמן הקרוב ובימים הקרובים תגיע לישראל משלחת רשמית פולנית על מנת להגיע להסדר מוסכם של שתי המדינות בסוגיה הרגישה. שר המשפטים הפולני ציין כי החוק לא ייושם לפני החלטת בית הדין לחוקה של פולין בנושא. מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם:


"מדובר בהישג משמעותי שמגיע לאחר שיח מתמשך. נמשיך בהידברות במטרה להגיע להבנות בנושא".



על פי הודעת משרד החוץ, שר המשפטים הפולני, המשמש גם כתובע הכללי במדינה, התראיין אתמול לסוכנות הידיעות הפולנית PAP ומדבריו ניתן להבין כי החוק לא ייושם בשלב הזה, עד שבית הדין החוקתי יכריע לגבי החוק. שר המשפטים הסביר בראיון כי החוק לא שולל התייחסות לפשעים של פולנים כבודדים וכקבוצות ומוסיף שהוא לא יחול על ניצולי שואה, עיתונאים ואקדמאיים. 



בקרן משפחת רודרמן, שניהלה השבוע את קמפיין ״שואה פולנית״ אמרו על הקפאת החוק: "אנו מברכים על החלטת ממשלת פולין להקפיא את החוק. הלחץ של עשרות אלפי חותמים על העצומה שלנו עשה את שלו. אנו קוראים לממשלת פולין להודיע על נסיגה מלאה מהחוק".

יו"ר מפלגת יש עתיד ח"כ יאיר לפיד אמר: "ניצחון ראשון של המחאה שהובלנו. ממשלת פולין מקפיאה את חוק הכחשת השואה. הוכחה נוספת שבנושאים ערכיים צריך לנהל את המאבק בלי היסוס ובלי פחד ממה יגידו. זכרון השואה לא נתון למשא ומתן".