חקירה ראשונה בתיק 4,000: ראש הממשלה בנימין נתניהו ייחקר באזהרה ביום שישי הקרוב בתיק 4,000, המכונה פרשת בזק. בחקירה הייתה אמורה להתקיים ביום שלישי הקרוב אך נדחתה, ותתקיים במעונו של נתניהו בירושלים. בפרשת בזק. מדובר בחקירה ראשונה של ראש הממשלה בפרשה, ובכל מקרה צוות החקירה של היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בראשותו של תנ"צ אלי אסייג, יבקש לתאם מול ראש הממשלה מועד נוסף לחקירה, כשכוונת החוקרים היא שהיא תתקיים במקביל לגביית עדותו של עד המדינה בפרשה שלמה פילבר, איש אמונו של נתניהו ולשעבר מנכ"ל משרד התקשורת. מטעמו של רה"מ אישרו כי נקבע מועד לחקירתו של נתניהו בפרשת בזק. 



מוקדם יותר היום נעצר יועץ התקשורת אלי קמיר במסגרת פרשת בזק, ונחקר החל משעות הבוקר באזהרה, כך הותר לפרסום בשעות הצהריים. בשעה 18:00 הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו בבית המשפט המחוזי בתל אביב. יש לציין כי יועץ התקשורת נחקר כבר בפרשה האמורה, בשלב שהיה תלוי ועומד צו איסור פרסום בגין אותה פרשה. ואולם, עם תום חקירתו הוא שוחרר ונעצר בפרשה אחרת (1,270), הקשורה לשופטת הילה גרסטל, ונחשפה במ"מעריב".



עתה, משהחליטו במשטרה לשחררו בתנאים מגבילים ממעצרו בפרשת גרסטל, הוא הובא מיד לחקירה באזהרה במסגרת פרשת בזק, כחשוד בעבירות של קבלת טובות הנאה ופעולות אחרות. 



שאול אלוביץ'. צילום: אבשלום ששוני
שאול אלוביץ'. צילום: אבשלום ששוני



כזכור, נחשף כי קמיר קיבל שכר שנאמד ב-40,000 דולר בחודש בגין ייעוץ שהעניק לחברת בזק, ומשדירקטוריון החברה סירב לחתום על סכום שכזה, חתמו על העסקתו אלוביץ' עצמו ומנכ"לית החברה סטלה הנדלר.



ראוי להסביר כי מדובר בסכום גבוה באופן משמעותי מזה הנהוג לשלם עבור שירותים מסוג זה. בהקשר זה, חושדים במשטרה וברשות לניירות ערך שהוא שימש צינור, שדרכו עברו כספים לגורמים אחרים מאלוביץ'.



בתיק 1,270 נעצר קמיר בחשד שהעביר לשופטת הצעה למנותה ליועמ"ש תמורת סגירת תיק מעונות רה"מ של שרה נתניהו לפני יותר משנתיים, בעת שזו הציבה את מועמדותה לכהונה כיועצת המשפטית לממשלה.



בפרשה זו מסרה עדות פתוחה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, שטענה כי הפרטים הובאו לידיעתה רק בדיעבד אחרי שמועמדותה של גרסטל לתפקיד היועמ"ש כבר לא היה רלוונטי. לדבריה, גרסטל, מסרה פרטים עלומים ללא שמות כפי שבחרה להעביר, טענה שדחתה את ההצעה על הסף ולכן לא יכלה לחשוב שקיים חשש לעבירה פלילית.