בעקבות פרסום פרשת המסרונים בחדשות עשר, בה נחשף כי השופטת רונית פוזננסקי-כץ תיאמה עם חוקר בכיר ברשות לניירות ערך (ני"ע), עו"ד ערן שחם-שביט, את הארכות המעצרים של החשודים בפרשת בזק, טען הבוקר (שני) עורך דינו, עודד סבוראי, כי "התנהלותו הייתה עניינית ובמסגרת הלגיטימית והמקובלת". הוא הסביר כי חלקה השני של הפרשה עבר לידי צוות חקירה מיוחד (צח"מ), המורכב מחוקרי רשות ני"י וחוקרי להב 433, ומרשו בסך הכל "מסר לשופטת כי הוא שמח לבשר לה שבעוד דקות ספורות היא תקבל הודעה מעמיתיו לצח״מ, חוקרי להב 433, כי החליטו לשחרר שניים מהחשודים".



לטענתו, "עו"ד שחם-שביט החליט אמש, מיוזמתו, לצאת לחופשה עד לסיום הבירור בעניינו בנציבות שרות המדינה. במהלך היום יגיע עו״ד שחם-שביט לנציבות במטרה לקדם את הבירור ולהביא לסיומו המהיר".



"עו"ד שחם-שביט הוא משפטן מקצועי, הגון וערכי, המבצע את עבודתו במסירות ובנאמנות מלאה", הוסיף סבוראי. "כל התנהלותו מול השופטת פוזננסקי-כ״ץ הייתה עניינית ובמסגרת המקובלת והלגיטימית של רשות חוקרת מול שופט מעצרי-ימים, שאינה דומה להתנהלות מול שופטים במשפט עצמו".



השופטת פוזננסקי-כץ. צילום: אבשלום ששוני
השופטת פוזננסקי-כץ. צילום: אבשלום ששוני



לדבריו, משום שההחלטה בנושא הייתה של חוקרי המשטרה, לא נפל פגם בהתנהלות מרשו מני"ע: "חשוב לזכור כי את חלקה הראשון של פרשת בזק חקרה רשות ניירות ערך. את חלקה השני של פרשת בזק חוקר צוות חקירה מיוחד (צח״מ) המורכב מחוקרי רשות ני"ע ומחוקרי להב 433. בניגוד לרושם השגוי שנוצר החל מהפרסום אמש, עו"ד שחם שביט עדכן את השופטת, שגישתו המתונה ביחס לימי המעצר לחשודים - התואמת את הדברים שהביעה השופטת בדיונים - קנתה לה אחיזה בצח״מ".



הפרקליט הסביר כי מרשו גם "מסר לשופטת כי הוא שמח לבשר לה שבעוד דקות ספורות היא תקבל הודעה מעמיתיו לצח"מ, חוקרי להב 433, כי החליטו לשחרר שניים מהחשודים. באשר לבקשה להארכת המעצר של שני חשודים נוספים, עדכן עו"ד שחם שביט את השופטת, כי עמיתיו צפויים לבקש הארכת מעצר של שלושה ימים, אולם הוא - כנציג רשות ני"ע - סבור שניתן להסתפק ביומיים. אנו מצפים כי הבדיקה תסתיים במהרה ועו"ד שחם שביט ישוב לעבודתו".