"אנו קוראים לעם ישראל כולו ולכל אחד ואחת מאיתנו שלא לעשות עוול לראש ממשלת ישראל טרם הובררו הסוגיות הציבוריות הנוגעות אליו, כדרכה של תורה", כך נפתח מכתב חדש שפורסם הערב (שני) לראשונה על ידי אוריה אלקיים מ"כאן". במכתב, עליו חתומים מספר רבנים מוכרים מהציונות הדתית, תמיכה בלתי מסויגת בראש הממשלה המצוי בחקירות ואשר המשטרה המליצה להעמידו לדין בגין חשד לקבלת שוחד.



"ריבונו של עולם אשר בחר בנו מכל העמים, ועשאנו לממלכת כהנים וגוי קדוש, מצפה מאיתנו להתנהל בצורה ישרה ומלמדת זכות כלפי כל אדם, ודאי על אדם גדול העומד בראש האומה. ודאי חשוב מאוד על פי דרך התורה שהמערכת הפוליטית תהיה נקייה מרבב. ברור איפוא שכל אימת שלא נגמר דינו בדרכים הראויות, אסור לדבר על כבוד ראש ממשלת ישראל כל רעה, שנאמר 'ונשיא בעמך לא תאר'", נכתב במכתב, עליו חתומים הרב דב ליאור, הרב צפניה דרורי, הרב חיים שטיינר והרב גדעון פרל.



לפני כחודשיים זימן ראש הממשלה בנימין נתניהו מספר רבנים בכירים בציונות הדתית לפגישה דחופה בלשכתו. בין המוזמנים היו הרב דוד סתיו, הרב יעקב מדן, הרב אלי סדן והרב חיים דרוקמן. מלשכת נתניהו נמסר אז כי מדובר בפגישה שנתית שגרתית, אולם בפגישה ביקש מהם ראש הממשלה חיזוק וטען: "מנסים להפיל אותי ללא משפט". לאחר מכן אמר הרב חיים דרוקמן כי "המציאות הקיימת בלתי נסבלת. הם משתמשים בערכים ומדברים גבוהה גבוהה, כשהמניעים הם מניעים אחרים לחלוטין. צריך להגיד את האמת, זה עצמו, מי שנלחם נגד שחיתות כביכול זה עצמו שחיתות".