יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, יצא היום (שלישי) בביקורת קשה על מערכת המשפט וגורמי אכיפת החוק: "היכן שמתגלה שחיתות צריך לפעול כדי למגר אותה בלי פשרות. זה נכון בכל מקום: בפוליטיקה, במגזר העסקי, בתקשורת, במשטרה ולצערי גם בבית המשפט. אם במסגרת המאמץ למען איכות השלטון נאמץ את המשוואה לפיה פוליטיקה שווה שחיתות, זו תהיה בכייה לדורות".



את הדברים אמר באירוע הענקת 'אות אבירי איכות השלטון' שנערך בכנסת. בדבריו התייחס לחלופת ההתכתבויות בין חוקר הני"ע לבין שופטת ביהמ"ש השלום בפרשת בזק. אדלשטיין אמר: "במדינת ישראל המתוקנת אין לדברים האלו מקום: לא ברמז, לא בקריצה ולא בהעלמת עין. המסורת היהודית לימדה אותנו 'צדק צדק תרדוף'. למה המילה 'צדק' חוזרת בפסוק פעמיים? כי רדיפת הצדק היא חשובה מאד, אבל גם היא צריכה להיעשות בצדק".



כמו כן התייחס אדלשטיין לתחושת הנתק המעמיקה בציבור וחוסר האמון במוסדות השלטון. "בעוד חגיגות העצמאות השבעים הולכות ומתקרבות, תחושות הנתק בין הציבור למוסדות השלטון הולכות ומתרחבות. אסור שנשלה את עצמנו ונחשוב שיש לה מקור אחד או גורם אחד. היא נוגעת לתהליכים הקשורים למערכת המשפט; היא נוגעת לגורמי אכיפת החוק; היא נוגעת לתקשורת. ללא ספק, היא נוגעת גם למקום שאנחנו נמצאים בו היום, לבית הנבחרים. הכרעת הבוחר הפכה מבחינתם לבלתי סבירה, עד כדי כך שכל עיסוק של נבחר ציבור בענייני הציבור הוא "פוליטיזציה" שצריך לפסול מראש. אלו אמירות שיש בהן סכנה אמיתית".



אדלשטיין הזהיר כי "עלינו להיזהר מאד כדי לא לשפוך את התינוק עם המים. אסור שמתוך שאיפה אל טוהר המידות נאבד את האמון בדמוקרטיה. אסור שמתוך רצון אמיתי בניקיון כפיים נהפוך לחברה "אוכלת נבחריה" ששופטת אותם במשפט שדה ציבורי וגם ממהרת להוציא לפועל את גזר הדין – עוד לפני החלטות הגורמים המשפטיים המוסמכים".