השר לביטחון פנים גלעד ארדן התייחס היום (שלישי) לפרשת השופטת גרסטל - ניר חפץ שנחשפה במעריב אונליין, ומתח ביקורת על נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. "העובדה היא שהנשיאה חיות ידעה על ההצעה ולא דיווחה", אמר ארדן בכנס צעירי לשכת עורכי הדין. "אם יתברר שזה הוצג לה בצורה ממש ברורה ורצינית וממש כהצעת שוחד היא הייתה צריכה לדווח על כך. אבל, מאחר ואנחנו לא מכירים את הפרטים אני לא יכול להתייחס לזה בצורה כזאת פסקנית". 



רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


גלעד ארדן. צילום: מרק ישראל סלם
גלעד ארדן. צילום: מרק ישראל סלם


אסם הכי עדכני לחודש פברואר

לדברי השר, "ודאי שזה מעורר סימני שאלה, ראיתי ברשתות החברתיות אמירה שהזדהתי איתה, והיא שאם יודעים להחליט כל כך מהר ולהגיב כל כך מהר, אני חושב שגם בהקשר הזה נשיאת בית המשפט העליון תצטרך להציג את הפרטים של מה נאמר לה ומה לא. השקיפות מתחייבת אצל כולנו". 

כזכור, עיקר החשד בפרשה הוא כי מקורבו של נתניהו ניר חפץ הציע לשופטת גרסטל להתמנות ליועמ"ש בתמורה לסגירת תיק נגד שרה נתניהו. השופטת גרסטל אף עדכנה את חברתה, השופטת חיות, לימים נשיאת העליון, על ההצעה. חיות אף מסרה מסרה עדות פתוחה בפרשה, וטענה כי הפרטים הובאו לידיעתה רק בדיעבד אחרי שמועמדותה של גרסטל לתפקיד היועמ"ש כבר לא היה רלוונטי. לדבריה, גרסטל, מסרה פרטים עלומים ללא שמות כפי שבחרה להעביר, טענה שדחתה את ההצעה על הסף ולכן לא יכלה לחשוב שקיים חשש לעבירה פלילית. 

אלי קמיר. צילום: אבשלום ששוני
אלי קמיר. צילום: אבשלום ששוני


בינתיים בפרשה זו עצורים קמיר וכן יועץ התקשורת לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ניר חפץ, שעל פי החשד התנה את הסיוע לבחירתה של השופטת גרסטל כפי שביקש חברו קמיר, בגניזת תיק המעונות נגד רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. גורמים המעורים בפרטי החקירה אישרו בפני מעריב כי השופטת שקיבלה את ההצעה כאמור דחתה את הבקשה להתייצב לעימות מול קמיר.