ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן נענה לאחרונה ללחץ סעודי לחידוש המשא ומתן עם ישראל, כך דיווח היום (רביעי) באתר "אל-ח'ליג' אונליין", המסתמך על "מקור פלסטיני רם-דרג". לפי הפרסום, השיחות יחלו באמצע חודש מרץ במסגרת ערוץ חשאי בהובלת יורש העצר הסעודי מוחמד בן-סלמאן, ומיועדות להביא את הצדדים להסכמה על קווי מתאר לחידוש תהליך השלום באזור, בהתאמה עם היוזמה האמריקנית, אשר לפי הפרסומים תוצג בקרוב.



ריאד הבהירה לאבו-מאזן כי היא מוכנה לארח שיחות מרובעות – בהשתתפות נציגי ישראל, הפלסטינים, ארה"ב וסעודיה, או לחלופין לפרוס חסות על שיחות שייערכו באחת מבירות אירופה.



אם יתממש, ישקף המהלך נסיגה נוספת של יו"ר הרשות מההתנגדות שביטא לתפקיד האמריקני בתיווך בתהליך המדיני בעקבות הצהרת הנשיא טראמפ על העברת השגרירות האמריקנית לירושלים.



על-פי המקור הפלסטיני, הופעל על המנהיג הפלסטיני לחץ סעודי בעניין זה, והוא הבין כי במצב הנוכחי לא עומדים לרשותו קלפי מיקוח מול ארה"ב וישראל וכי הטקטיקה של הליכה למועצת הביטחון נועדה לכישלון לאור הווטו האמריקני הצפוי על כל החלטה נגד ישראל.



בנוסף לכך, הוצעה לאבו מאזן תמורה בדמות הגדלת הסיוע כלכלי לרשות הפלסטינית וערבויות סעודיות להצלחת המשא ומתן. על רקע זה הסכים, לפי המקור, לתת הזדמנות נוספת לחידוש משא ומתן ישיר בתיווך אמריקני-סעודי.



המהלך מהווה עליית מדרגה בתפקיד שנוטלת סעודיה בניסיון לחידוש התהליך המדיני הישראלי-פלסטיני, וזאת בין היתר על רקע הנסיגה שחלה לאחרונה בתפקידה של מצרים כמתווכת. מוקדם יותר היום פרסם עיתון "אל-שרק אל-אווסט" את קווי-היסוד של היוזמה האמריקנית כפי שנחשפו על-ידי מקור מדיני צרפתי.



על-פי הדיווח, משלחת של שרי-חוץ ערביים ומזכ"ל הליגה הערבית אחמד אבו אל-רייט הבהירו לעמיתיהם האירופיים בפגישתם בבריסל שלשום, כי הפלסטינים לא יקבלו את היוזמה האמריקנית, ולחצו עליהם לפעול מול האמריקנים במטרה לשנות את תוכן היוזמה בטרם תפורסם.