גורם ישראלי בכיר יצא נגד מדיניות ארצות הברית לגבי ההתבססות האיראנית בסוריה. בדיווח שהובא הערב (רביעי) בחדשות עשר אמר הבכיר: "האמריקאים לא עושים מספיק כדי לבלום את איראן בסוריה. יש פער גדול בין הדיבורים של וושינגטון לבין המעשים". 
הפקיד הבכיר הוסיף: "לאמריקאים נוח לתת לנו להיות קבלן הביצוע שלנו בסוריה. אנחנו מודאגים מאוד". בכיר אמריקאי אמר בתגובה לביקורת הישראלית כי "אנחנו מבינים את ישראל ומודאגים מהפעילות האיראנית בסוריה אבל יש לנו סדר עדיפויות של איומים. עד שלא נביס את דאעש בסוריה לא נוכל לטפל בנוכחות האיראנית במדינה בצורה טובה כפי שהיינו רוצים".

כזכור, תמונות לוויין חדשות שפורסמו הלילה באתר פוקס ניוז האמריקאי מראות בסיס קבע צבאי של איראן שנבנה לא הרחק מדמשק בירת סוריה. בתמונות ניתן לראות האנגרים לאחסון טילים המסוגלים לפגוע בכל שטח ישראל, כך על פי מקורות מודיעין מערביים. בסיס דומה לזה שהתגלה בתצלומי הלוויין החדשים נבנה בשנה שעברה מדרום לדמשק, לפני שנהרס בדצמבר בתקיפה שיוחסה לישראל. 

תמונות הלוויין של הבסיס האיראני. צילום: (ImageSat International (ISI


תמונות הלוויין הבלעדיות של ImageSat International, שהגיעו לידי "פוקס ניוז", מראות את מה שנחשב לבסיס האיראני החדש, שמונה קילומטרים צפונית מערבית לדמשק, המופעל על ידי כוח אל קודס - זרוע המבצעים המיוחדת של משמרות המהפכה. התצלומים מציגים כאמור שני האנגרים לבנים חדשים, כל אחד מהם 30 מטרים על 20 מטרים, המשמשים לאחסון טילים לטווח קצר ובינוני.

אתמול, המפקד הצבאי האמריקאי העליון של הכוחות האמריקאים במזרח התיכון אמר בדברים שנשא בגבעת הקפיטול כי איראן מגדילה את מספרם ואת איכותם של הטילים הבליסטיים שלה אותם היא פורסת באזור. האלוף ג'וסף ווטל, מפקד פיקוד מרכז של ארה"ב, אמר כי איראן "הגבירה" את המימון שלה לכוחות במזרח התיכון מאז ההסכם הגרעיני ביולי 2015, כולל שליחת טילים, לוחמים ואמצעי לחימה נוספים לתימן ולסוריה.