לאור משבר הגיוס וההתבצרות של חברי הקואליציה בעמדותיהם התפרסם הערב (חמישי) ב"החדשות" כי גורמים בקואליציה שוקלים לפנות לבג"צ על מנת שיאריך את תוקפו של חוק הגיוס שבוטל בספטמבר כמה חודשים קדימה. הסיכויים למהלך שכזה אינם גבוהים. עוד פורסם במהדורה כי גורם בכיר ביהדות התורה אמר ש"בבחירות הבאות נלך עם השמאל. בעבר היה לנו טוב עם השמאל, אנחנו שומעים את אבי גבאי וחלק מהדברים שהוא אומר נעימים לנו".



אמש נפגשו ראש הממשלה ואנשיו עם ראשי הסיעות החרדיות במטרה לפתור את משבר חוק הגיוס ששוב מאיים על שלמות הקואליציה. הפגישה הייתה טעונה, כשהחרדים הגיעו לפגישה בתחושה לא קלה, והבינו שהם לא בעמדה קלה למיקוח לאחר שרק לפני חודש וחצי הצביעה הקואליציה בעד חוק המרכולים. למורת רוחם של חברי כנסת רבים, דרישה נוספת, הפעם לגבי חוק נפיץ שבעתיים כמו חוק הגיוס יכול למוטט על השותפות הקואליציוניות את המצביעים החילונים. 
 
בפתח הישיבה פנה נתניהו לראשי המפלגות החרדיות: "אנחנו בתקופה נפיצה מבחינה פוליטית, אתם לא יכולים לעשות זאת שוב". נתניהו ציין עוד כי הממשלה הנוכחית כבר הצביעה בעד החוק שאותו רוצים החרדים ושלפני חצי שנה בג"ץ פסל. "לא אמרנו לכם 'אין, החוק הזה לא יעבור', הרצין, "אבל כרגע זה לא אפשרי פוליטית". נציגי הליכוד בפגישה הסבירו את הבעייתיות בכך ש"כל התחמושת נגמרה" לאחר חוק המרכולים. "זה עשה לנו נזק גדול מאוד בציבור שלנו", אמר אחד מהם, "באופוזיציה כל היום מדברים בחירות בחירות, ואתם מגישים להם את זה על מגש".
 

מנגד, על הנציגים החרדים מופעל לחץ גדול מהציבור שלהם כמו גם מהעיתונות וגדולי התורה. מבחינתם לסיים את הכנס הנוכחי בלי הישג בנושא חוק הגיוס יכול להביא לביקורת עזה נגדם ברחוב החרדי. אחת ההצעות של החרדים היא כי חוק הגיוס המתוקן (שצפוי להיות דומה מאוד לחוק הקודם שפוטר את החרדים משירות באופן כמעט מלא) יעבור בקריאה טרומית לפני סוף הכנס בצמוד לחוק התקציב. "אחרי זה נוכל לשנות, זה רק בטרומית", אמרו הנציגים החרדים.