"לא מפחדים מבחירות": שרת התרבות והספורט מירי רגב קיימה הערב (שבת) אירוע פורים לתומכיה במפלגת הליכוד, בו היא התייחסה לחשש במערכת הפוליטית מהקדמת הבחירות וגם לפרשיית המסרונים, בו נחשף כי השופטת רונית פוזננסקי-כץ ועורך הדין ערן שחם-שביט מהרשות לניירות ערך התכתבו בנוגע להארכות המעצר של המעורבים בתיק 4000, תוך שהיא משווה השניים לדמויות מגילת אסתר.



הנאום נפתח עם השוואה בין ימי אחשוורוש לימי נתניהו "כמו שקראנו השבוע במגילת אסתר, גם שם היו שומרי סף. בגתן ותרש. צמד חמד, הם נראו ממלכתיים, הקפידו על שלטון החוק, דאגו למנהל תקין, אבל מסתבר שעמוק בכיס הם החזיקו גיליוטינה". כידוע, על פי מגילת אסתר בגתן ותרש ניסו לרצוח את המלך אחשוורוש, אך מזימתם סוכלה והם הוצאו להורג בתלייה.



רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

השופטת רונית פוזננסקי-כץ. צילום: אבשלום ששוני
השופטת רונית פוזננסקי-כץ. צילום: אבשלום ששוני



"חלק משומרי הסף הופכים משומרי הממלכה למהרסיה"



רגב המשיכה עם ההשוואה לשומרי הסף של ימינו והוסיפה: "אם היו להם אז ניידים, הם בטח היו מסמסים אחד לשני, "מה אתה אומר בגתן ניתן לו עוד יומיים, אולי שלושה", ו—"חשוב שתיראה מופתע תרש, כן ?" פתאום המטרה להפיל את נתניהו, סליחה את אחשוורוש.... קידשה את כל האמצעים" ולבסוף סיכמה "הרבה לא השתנה מאז, הפוליטיקה אותה פוליטיקה, חלק מהאנשים שאתה חושב שהם שומרי הסף של הממלכה, בן לילה הופכים למהרסיה ומחריביה".



רגב התייחסה גם לתמורות הפוליטיות של השבוע האחרון כשנראה שבעקבות משבר חוק הגיוס של המפלגות החרדיות הקואליציה על סף יציאה לבחירות "ראינו בסוף השבוע את הכותרות ושמענו את איומי הבחירות של חלק מהשותפים שלנו לקואליציה" פנתה רגב בעיקר לראשי המפלגות החרדיות כמו גם לשר האוצר כחלון "אני יודעת שראש הממשלה לא רוצה בחירות. אבל אם תכפו עלינו בחירות, אני אומרת לכם הערב, יש רק מפלגה אחת בקואליציה שאין לה כל סיבה לחשוש מבחירות. קוראים לה הליכוד" רגב סיימה את חלק זה ואמרה "לא יועילו לחצים מדומים נגדנו. יש לנו ראש ממשלה מצוין, נתניהו. שזו הזדמנות לחזק אותו ואת רעייתו שרה", אמרה השרה. 



ח״כ איילת נחמיאס ורבין אמרה בתגובה לנאום כי "אצל ביבי כל יום פורים - תחפושות ומסיכות אבל הקרנבל הפורימי של ממשלתו רק עולה בעזרת שרה המתחפשת לתרבות. ההשוואות והמטאפורות של בכירי הקואליציה הזאת למי שמוסרים עדות, למי שחושפים כמו קליפות בצל פרשה אחר פרשה, למי שרדפו את העם הזה לפני אלפי שנים, היא עוד מדרגה מסוכנת של דה לגיטימציה". היא הוסיפה: "לא עשיתי 'פרצוף מופתע' נוכח דבריה הצפויים והאגרסיביים כי ריסוק המערכות הוא ממש עניין שולי עבורי שרי ישראל. מפחיד, באמת מפחיד".



השווה את חקירות נתניהו לרצח רבין. ח"כ מיקי זוהר, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
השווה את חקירות נתניהו לרצח רבין. ח"כ מיקי זוהר, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



מיקי זוהר: "חקירות נתניהו - כמו רצח רבין"



זוהי לא הפעם הראשונה שחברי כנסת מהליכוד משווים את החקירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו להתנקשויות פוליטיות מההיסטוריה. רק לאחרונה טען חבר הכנסת מיקי זוהר למעריב כי "מה שעושים לביבי זה כמו רצח רבין בלי כדור". "בתקופת רבין הגיע רוצח מתועב שלא קיבל את ההחלטות הפוליטיות ועבודתו של ראש ממשלת ישראל דאז יצחק רבין ועשה פעולה מתועבת ורצח את ראש הממשלה כדי לעשות שינוי פוליטי. מה שעושים לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לא רחוק מזה", אמר זוהר למעריב אונליין.



זוהר הוסיף: "למעט לקחת את חייו באופן פיזי פגעו כמעט בכל דרך אפשרית, באופן אישי, בהלבנתו בציבור בפגיעה במשפחתו בשמו הטוב של משפחתו ושלו הכפשות חקירות ולפעמים אפילו חקירות סרק בשיימינג ציבורי בלתי נסבל ולכן רוצים להוציא אותו מתפקידו בצורה לא דמוקרטית ומה שעשו לרבין שרצחו ולקחו את חייו לביבי עשו כמעט הכל למעט נטילת חייו. זה הדבר האחרון שנשאר להם לעשות".



טרם נתקבלה תגובה מלשכת מירי רגב