בקואליציה ימשיכו השבוע בניסיונות למצוא נוסחה שתסיים את משבר חוק הגיוס, על רקע דרישת המפלגות החרדיות להעביר את החוק עוד לפני אישור תקציב המדינה במליאת הכנסת בעוד כשבועיים. בפגישה בין ראש הממשלה נתניהו לראשי המפלגות החרדיות שהתקיימה ביום חמישי עמדו החרדים על דרישתם להעביר את חוק הגיוס עוד לפני אישור התקציב. אחד הרעיונות שעלו היה לדחות את אישור התקציב למושב הקיץ, אולם החרדים התנגדו לכך. גם שר האוצר משה כחלון מתנגד לכך בתוקף ובסביבתו אף טוענים כי איים לפרק את הממשלה אם התקציב לא יעבור במועד.



ח”כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר ל”מעריב” בסוף השבוע: “לא הכניסו אותנו לקואליציה בכדי להיות קבלני קולות של הליכוד, באנו לדאוג לצורכי הציבור שלנו, אנחנו לא מעוניינים במשבר אלא בפתרון הבעיה. מדוע כאשר מפלגות מעלות חוקים הזויים ושנויים במחלוקת זו בקשה, ואילו הצעות שלנו הן בגדר דרישה, סחיטה ואולטימטום? העלינו את הנושא הזה לפני יותר מחצי שנה, הקימו ועדה אך היא לא התכנסה אף לא פעם אחת. מפלגת השלטון התחמקה והתחכמה עד עתה”, הוסיף מקלב.



ח"כ מקלב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ח"כ מקלב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



נתניהו הורה לשרי הליכוד יריב לוין וזאב אלקין להיפגש עם נציגים של היועץ המשפטי לממשלה בניסיון למצוא נוסחה שתהיה מקובלת על כל הצדדים אך גם על בג”ץ, שפסל את חוק הגיוס הקודם בגלל היעדר שיוויון והורה להגיש חוק חדש בתוך שישה חודשים.



“הדיבורים הם על הכנסת תיקונים בחוק הגיוס המקורי”, אמר גורם בכיר ביהדות התורה. היום  אמורים לוין ואלקין להפגש עם נציגי משרד היועץ המשפטי לממשלה לאחר שהפגישה שתוכננה לסוף השבוע לא התקיימה.