בצל החקירות בפרשות השונות, ועל רקע משבר חוק הגיוס, המריא לפנות בוקר (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור מדיני בארצות הברית, שיימשך חמישה ימים. טרם המראתו הכריז נתניהו כי פניו לא לבחירות. בשיחה עם כתבים, עליה דווח בכאן ב', אמר נתניהו כי אין סיבה שמשבר הגיוס יוביל לבחירות מוקדמות. "לי יש רצון טוב ואני מקווה שגם לשותפים האחרים שלנו", הדגיש רה"מ, שטען גם כי הממשלה יכולה לכלות את ימיה עד נובמבר בשנה הבאה.



רה"מ ורעייתו שרה חגגו את יום נישואיהם על המטוס. בסרטון שהעלה לחשבון הפייסבוק הרשמי שלו תועד נתניהו כשהוא מברך את אשתו לרגל ציון הדרך, באומרו: "שרהל׳ה אהבת חיי, משענת חיינו ומשפחתנו. מזל טוב לרגל 27 שנות נישואים. לחיי 27 השנים הבאות!".



נתניהו ורעייתו שרה צפויים לנחות בשעות הצהריים בוושינגטון ובשבע בערב ייפגש רה"מ עם הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ בבית הלבן. עם שובו צפויה המשטרה לקבוע עמו מועדים נוספים לחקירה.



"אדון עם הנשיא בראש ובראשונה באיראן, בייחוד לקראת ההחלטה בנושא תוכנית הגרעין", נכתב בהודעה שהפיץ נתניהו אמש. "נדון בתוקפנות האיראנית באזורנו בכלל, ובפרט ביחס לתוכנית הגרעין האיראנית. כן אדון עם הנשיא בקידום השלום. קידום הנושאים הללו חשוב לישראל, וחשוב לביטחון העולם כולו".



הוכחה למעורבות האיראנית הגוברת ניתן לראות בהודעה של בחריין כי לכדה רשת טרור המונה 16 פעילים ונתמכת על ידי משמרות המהפכה האיראניים, שעסקה בתכנון ובהוצאה לפועל של פיגועים וכן בייצור והעברה של מטעני חבלה. על פי הדיווח, 48 מהעצורים התאמנו באיראן. במבצע נתפסו גם 757 ק"ג של  חומר המשמש לייצור מטעני חבלה, אקדחים, רובי קלצ'ניקוב ותחמושת.




נתניהו צפוי להזמין את טראמפ להשתתף בטקס פתיחת השגרירות האמריקאית בירושלים ב־14 במאי, לאחר שארה"ב הודיעה כי היא מקדימה את העברת השגרירות למועד הכרזת המדינה, לפני 70 שנה. "זהו רגע גדול לאזרחי ישראל וזהו רגע היסטורי למדינת ישראל", כתב נתניהו. "אנחנו נחגוג אותו יחד, כל אזרחי ישראל. יש לזה השלכות ומשמעויות היסטוריות ארוכות טווח". בסביבת נתניהו הבהירו כי על אף החקירות, הוא ממשיך בלוח הזמנים המדיני וממשיך לטפל בענייני המדינה.

נאום באירוע של איפא"ק

מחרתיים צפוי נתניהו לנאום באירוע של איפא"ק, השדולה הפרו־ישראלית בארה"ב. טרם יציאתו לוושינגטון פנתה לשכת ראש הממשלה לעיריית ירושלים כדי שתאשר את הרחבת הרחבה המעורבת בכותל המערבי, כפי שדווח בחדשות "כאן". ניתן להעריך כי הדחיפות של נתניהו בנושא זה, לאחר שחודשים לא נעשתה התקדמות בנושא, באה בעקבות הרצון להראות ליהדות ארה"ב, שהיא רפורמית וקונסרבטיבית ברובה, כי הממשלה לא הפנתה אליה את גבה.
לאחר ביטול מתווה הכותל, שהושג בהסכמה, התעוררה מחאה גדולה בקרב קהילות בארה"ב, עד כדי כך שהיו קולות שקראו להפסיק את התמיכה בישראל.

בנאומו צפוי נתניהו להדגיש את החשיבות שרואה ישראל ביהדות התפוצות בכלל וביהדות ארה"ב בפרט, כמו גם בתומכי ישראל בקונגרס. בוועידה צפויים להשתתף גם שרים וח"כים רבים: שר החינוך נפתלי בנט, שרת המשפטים איילת שקד, שר האנרגיה יובל שטייניץ, השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג והח"כים ציפי לבני, מיכל רוזין, שרן השכל, עפר שלח, קסניה סבטלובה וסתיו שפיר. גם יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי צפוי להשתתף בוועידה.