לא מתנצלת, מבהירה: לאחר "נאום אחשוורוש" שלה מאמש, שרת התרבות ממהרת הבוקר (ראשון) להבהיר את דבריה החריגים, בהם השוותה בין פרשת המסרונים בין השופטת רונית פוזננסקי-כץ לחוקר ערן שחם-שביט לבין בקתן ותרש ממגילת אסתר. כצפוי, האשימה רגב את התקשורת שעיוותה את דבריה. "שוב פרשנות מעוותת של חלק מהתקשורת לדבריי אתמול. אכן השתמשתי אתמול בכנס ההסברה שלי במוטיבים מהמגילה", אמרה רגב. 


היא הסבירה כי "לאור הפרשיות האחרונות של ההסתמסות הפסולה בין השופטת לחוקר, עמדתי על העיקרון הבסיסי בדמוקרטיה שהעם הוא הריבון ועל ההכרח ששומרי הסף יתנהלו בצורה דמוקרטית ועל פי כללי המנהל התקין".
שרת התרבות הדגישה כי "למותר לציין שלא קראתי לפגוע באף אחד, להיפך כל מי שרוצה שעובדי רשויות המדינה, יזכו לאמון הציבור ויעשו את עבודתם נאמנה, צריך לדאוג שעבודתם תיעשה בהגינות וללא פניות". 

השופטת פוזננסקי-כץ. צילום: אבשלום ששוני
השופטת פוזננסקי-כץ. צילום: אבשלום ששוני


כזכור, אתמול נאמה השרה רגב באירוע פורים לתומכיה, והשוותה בין השופטת רונית פוזננסקי-כץ ועורך הדין ערן שחם-שביט מהרשות לניירות ערך לשתי דמויות במגילת אסתר שהוצאו להורג לאחר שניסו לרצוח את אחשוורוש, בעקבות פרשת המסרונים, בה השניים התכתבו בנוגע להארכות המעצר של המעורבים בתיק 4000.
 
הנאום נפתח עם השוואה בין ימי אחשוורוש לימי נתניהו "כמו שקראנו השבוע במגילת אסתר, גם שם היו שומרי סף. בגתן ותרש. צמד חמד, הם נראו ממלכתיים, הקפידו על שלטון החוק, דאגו למנהל תקין, אבל מסתבר שעמוק בכיס הם החזיקו גיליוטינה". כידוע, על פי מגילת אסתר בגתן ותרש ניסו לרצוח את המלך אחשוורוש, אך מזימתם סוכלה והם הוצאו להורג בתלייה.
 
רגב המשיכה עם ההשוואה לשומרי הסף של ימינו והוסיפה: "אם היו להם אז ניידים, הם בטח היו מסמסים אחד לשני, "מה אתה אומר בגתן ניתן לו עוד יומיים, אולי שלושה", ו—"חשוב שתיראה מופתע תרש, כן ?" פתאום המטרה להפיל את נתניהו, סליחה את אחשוורוש.... קידשה את כל האמצעים" ולבסוף סיכמה "הרבה לא השתנה מאז, הפוליטיקה אותה פוליטיקה, חלק מהאנשים שאתה חושב שהם שומרי הסף של הממלכה, בן לילה הופכים למהרסיה ומחריביה".